Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan geçici dış ticaret verilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Zeytinoğlu, “Haziran ayında ihracatımız 20 milyar 901 milyon dolar olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı ayına göre ihracatımız yüzde 10.5 geriledi. Bu yıl haziran ayında 9 günlük bayram tatili nedeniyle fiili çalışma gün sayısı geçen yıla göre beş gün daha az oldu. Eksik çalışma gününe rağmen ihracatta gerçekleşen bu seviyeyi olumlu değerlendiriyoruz” dedi. Zeytinoğlu önümüzdeki döneme ilişkin, temmuz ayında ihracatın 25 milyar doları aşabileceğini beklediklerini belirtti, ancak temmuz ayının Avrupa’da tatil dönemi olduğunu da hatırlattı.
İTHALAT VERİLERİ
Haziran ayı ithalatını da değerlendiren Zeytinoğlu, “Haziran ayında ithalat 26 milyar 297 milyon dolar olarak gerçekleşti. İthalatta da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16.8’lik gerileme olduğunu görüyoruz. Alt kalemlerine baktığımızda; yatırım (sermaye) mallarında yüzde 19.8’lik artış, hammadde (ara mallar) ithalatında yüzde 27 gerileme ve tüketim malları ithalatında yüzde 37.9 oranında artış var. Üretim ve yatırıma yönelik artışları olumlu bulurken, tüketim malları ithalatında daha dikkatli davranılması gerektiğini düşünüyoruz” diye konuştu.
Başkan Hürriyet Fas’taki UCLG Dünya Kongresi’nde konuşacak
Vali Aktaş, Derince’de projeleri yerinde inceledi
Kocaeli vekili Gergerlioğlu’ndan Mayıs ayında 54 soru önergesi, 26 komisyon başvurusu
Hak arayan öğretmene cop, yoksulluğa ve adaletsizliğe sessizlik!







