“BU BÜTÇE MİLYONLARIN DEĞİL, BİR AVUÇ MÜTEAHHİDİN BÜTÇESİ”
Ulaştırma Bakanlığı bütçesinin kâğıt üzerinde yolları, köprüleri, rayları ve limanları ifade ettiğini söyleyen Türkkan, fiiliyatta ise tabloyun farklı olduğunu savundu:
“Bu bütçe bu ülkede ulaşımı kullanan milyonların değil, Ulaştırma Bakanlığı bütçesini yakından takip eden bir avuç müteahhidin bütçesidir.” Ankara yönüne uzanan Eskişehir yolu üzerindeki yükselen yapılaşmaya işaret eden Türkkan, “O rezidansların ve dev binaların en az yüzde 90’ı Bakanlıktan iş alan müteahhitlere ait.” dedi.
“ZULMÜ ÇEKEN SİZ, PARAYI KAZANAN HEP ONLAR”
Kamu ihaleleriyle büyüyen müteahhit yapılarını hatırlatan Türkkan, geçmiş ve bugünkü siyasi dönemler arasında karşılaştırma yaparak şu ifadeleri kullandı: “Eski bakanların bugün mütevazı evleri ve arabaları var ama o dönemde iş alan müteahhitler hâlâ zengin. Zulmü çeken siz, lafı yiyen siz, günaha giren siz; parayı kazanan onlar. Burada bir adaletsizlik yok mu?”
GEBZE’DEKİ BİNA ÇÖKMESİ: “BİZ TÜNELİN SAĞLAMLIĞINI DEĞİL, 4 CANIN NİYE ÖLDÜĞÜNÜ SORUYORUZ”
29 Ekim’de Gebze’de bir binanın çökmesi sonucu aynı aileden 4 kişinin yaşamını yitirdiğini hatırlatan Türkkan, olayın Darıca–Gebze metro tünel çalışmalarıyla ilişkili olabileceğini belirtti: “Gebze’de bina çöktü demeyelim; bina yerin dibine girdi. Bu bina metro hattının aksına sapan inşaatın dibindeydi.”
Komisyonda verilen “Tünelde çatlak yok, su sızıntısı yok.” yanıtının soruyu karşılamadığını söyleyen Türkkan, asıl meselenin tünel kazılarının zemin etkisi olduğunu dile getirdi: “Biz tünelin sağlamlığını değil, 4 canın neden toprağın altında kaldığını soruyoruz.” Projeye başlanırken 71 binanın riskli olduğunun kayıt altına alındığını hatırlatan Türkkan, olaydan sonra 24 binadan 21’inin hızla kamulaştırılmasının çelişki yarattığını ifade etti.
“DEMİR YOLLARINI DEVREYE ALIN, NAVLUN DÜŞSÜN; ENFLASYON BİLE ETKİLENİR”
Kocaeli’deki yoğun kara yolu trafiğine dikkati çeken Türkkan, yük taşımacılığının neredeyse tamamen kara yoluna sıkıştığını belirtti: “Kara yollarındaki trafiğin hacim olarak yüzde 70’ini tırlar ve kamyonlar oluşturuyor.” Demir yolu taşımacılığının devreye alınması halinde maliyetlerde ciddi düşüş yaşanacağını ifade eden Türkkan, ironiyle şu değerlendirmede bulundu: “Madem illa birilerini zengin edeceksiniz, aynı müteahhitlere demir yolu ihalesi verin, bari oradan zengin olsunlar.”
CENGİZ TOPEL HAVALİMANI: “TÜRKİYE ORTALAMASININ 5 KATI VERGİ ÖDEYEN İL YOK SAYILIYOR”
Kocaeli’nin vergi katkısına rağmen hava yolu ulaşımında ihmal edildiğini söyleyen Türkkan, Cengiz Topel Havalimanı’nın atıl bırakılmasını eleştirdi: “Kocaeli, Türkiye ortalamasının 5 katı vergi ödüyor. Ancak bu şehir hava yolu ulaşımında besleme muamelesi görüyor.” Yaz aylarında açılan Kocaeli–Trabzon seferlerinin kışın iptal edilmesini de eleştiren Türkkan, Cengiz Topel’in Zafer Havalimanı gibi kaderine terk edilmemesi gerektiğini vurguladı ve charter uçuşlarının Sabiha Gökçen’den Cengiz Topel’e kaydırılması çağrısında bulundu.
“21/B DAVET USULÜ İHALELERLE KAMU KASASI BOŞALTILIYOR”
Bazı müteahhitlerin Azerbaycan ve Afrika ülkelerinde yalnızca “ihale yeterliliği sağlamak” amacıyla düşük standartlı havaalanı projeleri yaptığını anlatan Türkkan, ardından Türkiye’de aldıkları 21/b davet usulü ihalelere işaret etti: “İçinde tavukların gezdiği uyduruk pistler yapıyorlar. Sonra ‘teknik yeterlilik var’ diye davet usulüyle milyonluk ihaleler onlara veriliyor.” Türkkan, bu yöntemin “Merkez Bankası soyulur gibi kamu kasasının boşaltılmasına” yol açtığını savundu.
“İNTERNET HIZINDA GANA’YLA YARIŞIP POLONYA’YLA REKABET EDEMEZSİNİZ”
Dijital altyapıya geçiş yapan Türkkan, Türkiye’nin internet hızında geride olduğunu verilerle anlattı: “Singapur’da hız 336 Mbps, bizde 49. Dünyada 101’inci sıradayız.”
Türkiye’nin veri merkezi sayısının da rakip ülkelerin çok gerisinde olduğunu belirten Türkkan, 2030’a kadar en az Almanya seviyesine çıkılması gerektiğini söyledi.
TİCARET BAKANINA: “TEK BAŞINIZA BAŞARAMAZSINIZ; HUKUK VE ÖNGÖRÜ YOKSA YATIRIMCI GELMEZ”
Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın “iyi niyetli ve liyakatli” biri olduğunu söyleyen Türkkan, ancak başarı hedeflerinin diğer bakanlıkların performansına bağlı olduğunu belirtti:
“Demokrasi yoksa, hukuk yoksa, öngörülebilirlik yoksa dünyada kim size güvenir? Kim gelip yatırım yapar?” Yüksek teknoloji ihracatındaki artış söylemine de itiraz eden Türkkan, oranların gerçekte düşük seviyede kaldığını ifade etti: “Yüksek teknoloji ihracatının toplam içindeki payı yüzde 3 seviyesinde. 2002’de bu oran yüzde 6’ydı.”
“DIŞ TİCARET AÇIĞININ YÜZDE 60’I ÇİN’LE; AVRUPA’NIN ALMADIĞI MALLARA SİZ KIRMIZI HALI SERİYORSUNUZ”
Dış ticaret açığının büyük kısmının Çin kaynaklı olduğunu belirten Türkkan, Doğu Türkistan’daki baskılar nedeniyle Avrupa’nın Sincan bölgesinde üretilen malları almadığını hatırlatarak Türkiye’nin Çin’e yönelik tutumunu eleştirdi: “Avrupa, ‘Bu malların üzerinde Uygur Türklerinin kanı var’ diyerek almıyor. Siz ise Çin’in yollarına kırmızı halı seriyorsunuz. Bu kanıma dokunuyor.”
11 Aralık 2025 18:34
MHP Dilovası yöneticileri Spor Müdürü Babaoğlu’nu tebrik etti
61 ilde şubeleri olan tatlıcı da iflasın pençesinde
Merkez Bankası'nın kararı sonrası, euro 50 lirayı aşarak tarihi zirvesini gördü
Erdoğan asgari ücretle ilgili işverenlere seslendi!







