METRO GÜZERGAHI ESKİ DERE YATAĞINDAN GEÇİYOR!
Gergerlioğlu, bölge halkı ve esnafla yaptığı görüşmeler sonucunda edindiği bilgileri paylaşarak, facianın asıl nedenlerini sıraladı. Çöken binanın bulunduğu alanın 50-60 yıl öncesine ait bir dere yatağı olduğunu ve yerin altının sürekli su biriken bir bölge olduğunu, bu durumun dikkate alınmadan metro güzergahının buraya yapıldığını belirtti. Metro inşaatı sırasında alttan sürekli fışkıran suların uzak bir yere tahliye edilmesi yerine, iki yıl boyunca aynı yere, ortalığa döküldüğünü ve bu suların tekrar toprağın altına sızarak zemini çürüttüğünü ifade etti. Metro hattının tünel metodu yerine çökertme metoduyla ve yalnızca 17 metre derinlikten ilerlediğini, oysa bu tür bir inşaatın 40-60 metre derinden gitmesi gerektiğini söyledi. Bir vatandaşın, evinin altındaki çalışmada kullanılan aracın sinyal seslerinin evine geldiğini aktardığını belirten Gergerlioğlu zeminin çürük olmasıyla birlikte bu sığ inşaatın çöküşe neden olduğunu vurguladı. Geçmişte yıkılan binanın bulunduğu bölgede birçok su kuyusu ve çeşme bulunduğunu vurgulayan Gergerlioğlu, mahalle sakinlerinden aldığı bilgiyi aktararak “Birçok evin altında şuanda bile kuyular var. İnsanlar eski kuyularını yıkmak istememiş ve korumuş. Bölge su yatağı olduğu için kuyulardan su çıkmaya devam ediyor.” ifadelerini kullandı.
MALİYETİ DÜŞÜRMEK İÇİN GÖZ YUMULMUŞ!
Metro inşaatını ucuza getirmek için çevredeki binaları kamulaştırma yapmaları gerektiği halde yapmayıp projede istasyonun biraz yan tarafa kaydırıldığını vurgulayan Gergerlioğlu, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin projeyi bitiremediğini, birçok yalan dolan işler döndükten sonra bakanlığa devredildiğini söyledi. Maliyeti yüksek olur diye daha derine tünelin yapılmadığını vurgulayan Gergerlioğlu, Eze İnşaat kar etsin diye 4 canın gittiğini, birçok insanın evsiz kaldığını, esnafların onlarca yıllık kurulu düzenlerinin bozulduğunu söyledi.
ESNAFLAR PERİŞAN!
Gergerlioğlu, facianın ardından çevredeki binalara yönelik alınan yıkım kararlarına dikkat çekti. Güzeller Mahallesi, Mevlana Mahallesi, Mustafa Paşa ve Gaziler Mahallesi'nin kesişim noktasında, çöken binanın çevresindeki binalar dahil olmak üzere karşı tarafta da en az 24 binanın yıkım kararı alındığını ve bu binaların boşaltıldığını teyit etti. Bölgenin güvensiz hale geldiğini ve insanların taşınmak zorunda kaldığını belirten Gergerlioğlu, esnafın durumuna da değindi. Esnaflarla konuşmalarında, 32 gündür işlerinin %80 düştüğünü öğrendiklerini aktardı. Buradan ayrılan esnafın, çok yüksek kiralarla başka yerlerde iş yeri açmak zorunda kaldığını dile getirdi. Normalde gece saat 02.00’a kadar cıvıl cıvıl olan Akse Sapağı mevkiinde hayatın adeta durma noktasına geldiğini gözlemlediklerini ifade etti.
.gif)
EVLERİ BOŞALTILAN MAHALLE SAKİNLERİNE BİR AN ÖNCE BİLGİ VERİLMELİ, BELİRSİZLİK GİDERİLMELİ!
Gergerlioğlu, olayın üzerinden bir ay geçmesine rağmen olaya ilişkin resmi bir raporun açıklanmamış olmasına sert tepki gösterdi. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’a ve Ulaştırma Bakanı'na seslenerek, raporun neden açıklanmadığını sordu ve raporun açıklanmamasının sorunu unutturma çabası olarak algılandığını belirtti. Gergerlioğlu, Evleri boşaltılan vatandaşların yurtlarda konaklatılmasına rağmen, "Bizim halimiz ne olacak? Binamız yıkılacak mı, rezerv alan mı ilan edilecek, yoksa yeniden inşa izni mi verilecek?" gibi sorularla büyük bir belirsizlik içinde olduklarını aktardı.
ZEMİN NEDEN ÇÖKTÜ?
Gergerlioğlu, yetkililerin metro inşaatından olma ihtimalini bertaraf etmek için "zemin çökmesinden oldu" dediğini, ancak zeminde çökmenin nedenini oluşturan etkenler hakkında hiçbir açıklama yapılmadığını vurguladı. Gergerlioğlu, "Sizin yüzünüzden bir cinayet işlendi burada," diyerek dört canın gitmesinde yetkililerin sorumlu olduğunu belirtti ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ı ve Ulaştırma Bakanı'nı istifaya davet etti.
EZE İNŞAATI KİM KORUYOR?
Gebze-Darıca metro hattının sekiz yıldır bitirilemediğini hatırlatan Gergerlioğlu, yetkililerin her sene projenin "önümüzdeki sene biteceği" yönündeki sözlerinin gerçeği yansıtmadığını, projenin 2026'ya bir ay kala bile bitme görüntüsünde olmadığını söyledi. Ayrıca, projeyi yürüten Eze İnşaat firmasına yönelik eleştirilerde bulundu. Eze İnşaat'ın Kocaeli'deki diğer projelerde de gecikmelere neden olduğunu ve Körfezray gibi tüm ihaleleri ahbap çavuş ilişkileriyle aldığını söyledi. Bu işten dolayı firmanın kimse tarafından sorgulanmamasını eleştirdi.
BU SORULARI ULAŞTIRMA BAKANI’NIN YÜZÜNE SORACAĞIM!
Gergerlioğlu, parti olarak konuyu takip edeceklerini ve TBMM bütçe görüşmelerinde Ulaştırma Bakanı'nın yüzüne de bu soruları soracağını belirterek, Gebze halkının adına talep ettikleri şeffaflık ve çözümün sağlanması gerektiğini vurguladı.
İmralı konusunda CHP ve DEM'den ortak tepki!
İYİ Parti Kocaeli’de görev dağılımı da tamam
O cadde karanlık ve tehlikeli





