Vatandaşlar, günde ortalama 1-1,5 saatini yollarda kaybederken, Büyükşehir Belediyesi’nin sık ve yüksek zam politikası, halkın toplu taşımadan soğumasına ve özel araca yönelmesine neden oluyor. Ancak dünya bu sorunu toplu taşımayı ücretsiz yaparak çözerken, Kocaeli’de yapılan zamlar büyük bir tezat oluşturuyor.
KORKUNÇ RAKAMLAR: ARAÇ SAYISI NÜFUSU SOLLADI!
Kentin yetkilileri ve meclis üyeleri, zam kararlarını alırken öncelikle aşağıdaki korkunç verileri masaya yatırmalı:
• 2020 yılında Kocaeli'nde 4,79 kişiye bir araç düşerken, bugün bu oran 3,3 kişiye bir araca geriledi.
• Son 5 yılda Kocaeli'nin nüfusu yaklaşık 130 bin kişi artarken, trafiğe kayıtlı araç sayısı tam 210 bin artarak 627 bin 8’e ulaştı.
• Sadece iki ayda (Ekim sonu itibarıyla) trafiğe katılan 8 bin 506 yeni araç
Bu nüfusa ve araç sayısına kentteki yollar yetmiyor; ilerlemeyen, sıkışık trafik , hava kirliliği artık Kocaeli'nin normalleri arasında yer alıyor.
YOLLAR YETERSİZ TRAFİK SIKIŞIK...
Şehiriçi yeni yollar yapılmadığı için Trafik sorununun temel çözümü, özel araç kullanımını azaltıp toplu taşımayı teşvik etmekten geçiyor. Ancak Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin tutumu, tam tersi yönde işliyor. Asgari ücret ve emekli maaşlarının belli olduğu, gelir artışının en fazla %15-25’lerde kaldığı bir ortamda, ulaşıma bu kadar sık ve yüksek zamlar yapılması, halk nezdinde “açık bir zulüm” olarak nitelendiriliyor.
Kocaeli'de toplu taşıma, artık ekonomik bir seçenek olmaktan çıktı; zira sık gelen zamlarla ücretler, bir vatandaşın yakıt ve bakım giderlerini karşılaştırdığında özel araç masraflarına neredeyse eşdeğer hale geldi." Son zamlarla birlikte Toplu taşıma kullanmakla özel araç kullanmak arasındaki maliyet farkı neredeyse kalmadı.
Vatandaşların saatlerce trafikte çile çekmekten kurtulmak için toplu taşımayı kullanmak isterken, gelen her zamlarla özel araca itiliyor. Bu, trafiği azaltmak yerine artırmaktır. Zam değil, toplu taşımaya acil indirim yapılması gerekir!"
DÜNYADA ÇÖZÜM ÜCRETSİZ TOPLU TAŞIMA
Birçok Avrupa ülkesi ve şehir, trafik yoğunluğunu ve hava kirliliğini azaltmanın en etkili yolu olarak toplu taşımayı bedava veya az bir ücretli yapmakta buluyor. Bu teşvik, halkın özel araçlarını evde bırakmasını sağlayarak hem yolları rahatlatıyor hem de yaşam kalitesini artırıyor.
Kocaeli’de 3,3 kişiye bir araç düşen bu korkunç yoğunluğun çaresi, zam değil indirimdir! Toplu taşıma hizmeti, kâr amacı güden bir sektör değil, halkın refahını artıran temel bir kamu hizmeti olarak görülmelidir. Zam yapmak, trafik sıkışıklığını azaltma hedefinin tam tersine çalışmaktır.
ÇÖZÜM BELLİ: TEŞVİK EDİLEN TOPLU TAŞIMA, CEZALANDIRILAN ZAMLAR!
Özel araç kullanımını caydırarak toplu taşımayı teşvik etmek! Ancak bu, zamlarla değil, aksine indirimli ve erişilebilir toplu taşıma ile mümkün olabilir. Vatandaşı toplu taşımaya yönlendirmek, toplu taşımanın bir lüks değil, temel bir hak olarak görülmesini sağlamak ileriki dönemlerde daha çok artacak ve içinden çıkılamayacak bir sorun haline gelen trafik yoğunluğunu büyük ölçüde düşürebilir.
02 Aralık 2025 11:01
İmralı konusunda CHP ve DEM'den ortak tepki!
İYİ Parti Kocaeli’de görev dağılımı da tamam
O cadde karanlık ve tehlikeli
Körfezli yüzücü Trabzon’da madalyayı kaptı!






