banner741

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Kriz son 23 yılda zengin olanlara uğramadı!

AKP döneminde zenginleşen milyarderlerin keyfi yerinde, kriz onlara uğramadı. 

23 Eylul 2025 12:02
Kriz son 23 yılda zengin olanlara uğramadı!

Türkiye’de gelir dağılımındaki uçurum büyürken yoksullaşan halk kitleleri açlıkla boğuşuyor. Buna karşılık AKP döneminde zenginleşen milyarderlerin keyfi yerinde, kriz onlara uğramadı. Öyle ki dünyanın en lüks otomobil markalarından Rolls-Royce’un Türkiye bayisi, küresel düzeyde ‘yılın bayisi’ seçildi.

Rakipleri yat firmaları

Türkiye’de en zengin yüzde 1’in milli gelirden aldığı pay yüzde 23.9,  en yoksul yüzde 50’nin payı ise yüzde 14.1. Gelir dağılımındaki bu bozulma ile milyonlarca vatandaş açlık sınırının altında maaşlarla hayatta kalmaya çalışıyor. Öbür tarafta ise, 38 milyon liradan başlayan fiyatlarla araç satan İngiltere markası  Rolls-Royce’un en iyi satışlarının Türkiye’de yaşandığı görülüyor. Ekonomim’in haberine göre, Rolls-Royce’un Türkiye operasyonlarını yöneten Hilal Aysal, “Türkiye’deki siparişlerimiz istikrarlı bir şekilde devam ediyor. Lüks tüketim olduğu için ekonomideki dalgalanmalardan ve sektöründeki ani vergi düzenlemelerinden daha az etkileniyoruz” dedi. Hiçbir otomobil markasının Rolls-Royce’un rakibi olamayacağını ifade eden Aysal, “Biz yat firmaları, mücevher firmaları, iyi bir rezidans, iyi bir villayı kendimize rakip görüyoruz” dedi. 

Lüks düşkünü bir avuç gençlik

Cumhurbşakanı Tayyip Erdoğan AKP’nin kindar-dindar gençlik yetiştirme amaçlarından bahsederken AKP ile birlikte zenginleşen bir avuç milyarderin gençlerinin lüks araba tutkusu bitmiyor. Rolls-Royce’un Türkiye operasyonlarını yöneten Hilal Aysal da müşteri kitlelerinin gençleştiğinden bahsediyor. Aysal, “Özellikle elektrikli ve SUV modeller gençlerin ilgisini çekiyor” dedi.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.