Yeni acılar yaşanmasın
Siyaset, 12 Mart 2019 06:54Yaklaşık 1.4 milyar euroya mal olan Marmaray Gebze-Halkalı hattının açılışı bugün yapılıyor. CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Bakan Cahit Turhan'ın cevaplaması istemiyle bir soru önergesi hazırladı ve meclis başkanlığına iletti.
TEST SÜRÜŞÜ YETERSİZAkar,yaptığı açıklamada şunları söyledi; “Bu hat çok gerekli ancak alelacele, yangından mal kaçırırcasına açılıyor. Hat için makinistler sadece 11 gün test sürüşü yaptı. Sinyal ve makaslar tamamen değişti, bu hatta hizmet verecek makinistler güzergahı bile bilmiyorlar. Daha önce yaşanan tren kazalarını ne çabuk unuttuk? Yeni acılar yaşanmaması için yarın ki açılış iptal edilmeli, bu hat için meslek odaları ve sendikalarla ortak bir denetleme kurulu devreye girmeli. Gerekli denetimler ve test sürüşleri yapıldıktan sonra hat hizmete açılmalı. Sinyalizasyon ve makas motorlarında arızalanmalar var. Benzer sorunlar Ankara YHT hattında da yaşandı ve 9 vatandaşımız hayatını kaybetti.”
PERSONEL EKSİK
“OCC kumanda merkezinde proje gereği bulunması gereken 6 masanın her birinde 7 tren trafik kontrolörünün görev yapması gerekiyor. Yani toplamda 42 tren trafik kontrolörü istihdam edilmeli ancak şu anda bu istihdam yapılmadı. Personel yetersiz. Bu hatla ilgili yaptığımız görüşmelerde ERTMS (European Rail Traffic Management System) ile çalışacak trenler için bazı noktalarda sinyal görüş mesafesinin çok kısa ve yönetmeliklerle belirlenmiş frenleme mesafesinin yetersiz olduğunu öğrendik. Aynı hat üzerinde hem Marmaray hem de ana hat trenleri çalışacak. Bu haliyle faciaya açık davet yapılıyor. Seçim öncesinde, hazır olamayan bir tren hattı hizmete açılıyor. İnsanların hayatını oy alma düşüncesiyle tehlikeye atacaklar. . Alelacele seçim öncesi bu hattı açmayın. Oy için vatandaşların hayatıyla oynamayın.”dedi.
Haydar Akar'ın bakan Turhan'a yönelttiği sorular ise şöyle;
1. Her ne kadar trenin otomatik gideceği belirtmiş olsa da acil durumlarda makinistlerin müdahale de bulunması gerekmektedir. Gebze- Halkalı arasındaki yol güzergahındaki sinyal ve makasların tamamen değişmesi nedeni ile bu hat da görev yapacak olan makinistler yeterli tecrübe bilgiye sahip olmuş mudur? Bu konuda hangi önlemler alınmıştır?
2. Operasyon Kontrol Merkezi (OCC), kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşandığı, trenlerin kayıp olduğu ve kumanda merkezinin bunu göremediği iddiaları doğru mudur?
3. Hat üzerindeki makas motorları ve sinyaller tam olarak çalışmakta mıdır? Henüz makas motorlarının çalışmadığı Ankara YHT de olduğu gibi makasçılar tarafından tanzim edildiği doğru mudur? Bunlara ilişkin yapılan testler ve çalışmalar nelerdir? Ne kadar süre de bu eksiklikler giderilmiştir?
4. 1 Mart 2019 da test sürüşlerinin başladığı hattın 12 Mart 2019 gibi bir sürede alalacele hizmete girmesi seçim öncesine ilişkin bir seçim yatırımı mıdır? Neden bu kadar kısa süre de hizmete açılmak istenmiştir?
5. OCC kumanda merkezinde proje gereği bulunması gereken 6 masanın her birinde 7 tren trafik kontrolörünün görev yapması gerektiği belirtilmektedir. Toplamda 42 tren trafik kontrolörü istihdam edilmesi gerekirken bu sayının henüz tamamlanmamış olduğu doğru mudur?
6. Aynı hat üzerinde hem Marmaray trenleri ve hem de ana hat trenlerinin çalıştırılması öngörüldüğünden ERTMS (European Rail Traffic Management System) sistemi ile çalışacak trenler için bazı noktalarda sinyal görüş mesafesi çok kısa olduğu ve yönetmeliklerle belirlenmiş frenleme mesafesinin yetersiz olduğu iddiaları doğru mudur? Gebze- Halkalı hattındaki eksikliklerin olmasından dolayı yaşanacak bir kaza da yeni acıların yaşanmaması için hatda ki eksikliklerin giderilmesine dönük çalışmaların yapılarak açılışın ertelenmesi düşünülmekte midir?
Siyaset, 12 Mart 2019 06:54
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Zeray GYO, halka arz ile büyüme hedefini yeni bir safhaya taşıyor
İzmit’te Kumla Deresi’nden çıkan toprak yol kenarında bırakıldı
İmralı sürecinde masayı ABD kurdurdu
Büyükakın’dan metro ve otobüs sürücü koltuğuna oturmak isteyen kadınlara çağrı
İzmit’te ücretsiz yüzme eğitimi başladı
Tepkiler yöneticilere 30 bin TL zam teklifini geri çektirdi
Gölcük’te terk edilmiş bir bina daha yıkıldı
Karanlıkta okula giden çocukların bedeli inatla ödenemez!
Bir köklü firmadan daha kötü haber!
Açlık sınırı 30 bin, engelli maaşı 7 bin!
BTP’liler Ankara’ya akın edecek!
Büyükakın: Biz bu temizliği yapmazsak yarın yeni nesillerin denize girme şansı olmayacak
Kocaeli Büyükşehir mezbahası örnek tesis olacak
Gebze’de 3 aydır maaş alamayan işçilere EMEP’ten destek
Başkan Gökçe Körfezkent esnafıyla bir araya geldi
Başkan Sezer Kadın Hakları Günü’nü kutladı
Tramvay hattında aydınlatma lambaları gündüz de yanıyor
Tepkilerden sonra memur zamları geri mi çekiliyor?
TRT'de yayınlanan o haber Mansur Yavaş'ı kızdırdı
Sigaradan akaryakıta o zamlar otomatiğe bağlandı!
Erdoğan, Kocaeli’de’deki Gonca efelerini tebrik etti
Başiskele’de Özel Kübra Sapmaz Yetenek Kursu açıldı
Kartepe Stadyum Yolu’nda tehlikeli hareketler
İngiltere'ye kaçan o soyguncu Fesli Kadir sever çıktı!
İmralı konusunda CHP ve DEM'den ortak tepki!
İYİ Parti Kocaeli’de görev dağılımı da tamam
O cadde karanlık ve tehlikeli
Körfezli yüzücü Trabzon’da madalyayı kaptı!
Sahte diplomalılar yönetim kademelerinde, Atatürkçü teğmen bakkallık yapıyor
Çayırova’da alkışlar özel bireylere
Vali Aktaş Kandıra’da şehit ve gazi yakınlarını ziyaret etti
Hürriyet bir kez daha Büyükakın’a seslendi: Kimi koruyorsunuz?
Hani pazarlık yoktu! PKK Öcalan'ın serbest bırakılmasını şart koşuyor
İzmit’te Engelliler Günü’nde dayanışma mesajı
Başkan bir tepsi baklava ile Kocaelispor tesislerine gitti
KSO Başkanı Zeytinoğlu ihracat rakamlarını değerlendirdi
Kocaeli’de susuzluk alarmı! Muhtarlar da devreye girdi
Maaş zam oranı zam büyük ölçüde belli oldu
Bizimköy’de çalışanlar ve yönetim hep birlikte pasta kesti
