BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Fakirden alınıp zengine yapılan özel yol

Karar gazetesi yazarı İbrahim Kahveci, “Biz kısaca 8 milyar dolarlık köprü ve otoyolun bomboş kaldığını, çok az aracın yüksek fiyattan dolayı bu yolu kullanabildiğini belirtelim. Fakirden alınıp zengine yapılan bir özel yol diye meseleyi bitirelim” dedi. 

07 Ocak 2020 11:02
Fakirden alınıp zengine yapılan özel yol

Karar gazetesi yazarı İbrahim Kahveci Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli ve İstanbul-İzmir otoyolu gibi AKP iktidarının ‘büyük proje’ olarak lanse ettiği ve yüksek maliyeti ve hazine garantileri ile tepki çeken projelerin ekonomiye olan etkisini köşesine taşıdı.
 
Söz konusu projelerin dolar kurunun artmasına rağmen azaltılmadığına dikkat çeken Kahveci, “Biz kısaca 8 milyar dolarlık köprü ve otoyolun bomboş kaldığını, çok az aracın yüksek fiyattan dolayı bu yolu kullanabildiğini belirtelim.

Fakirden alınıp zengine yapılan bir özel yol diye meseleyi bitirelim” ifadelerini kullandı.Karar gazetesi yazarı İbrahim Kahveci’nin “Bomboş yollar, boş santraller” başlıklı yazısının ilgili bölümü şöyle:“Ama bizim için asıl mesele o videoda görüldüğü gibi yolun bomboş olmasıdır.
 
Yapım aşamasında maliyetin 6-7 milyar dolar tutacağı açıklanmıştı. Sonra kur yükselince maliyetin dolar bazında 4-5 milyar dolara düşmesi bekleniyordu.Ama bir de gördük ki, sn. Cumhurbaşkanı kurdeleyi keserken 11 milyar dolarlık yapım maliyeti olduğunu ilan etti.
 
Hatta T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı sitesinde bile hala İstanbul-İzmir otoyol ve Osmangazi Köprüsü yapım maliyeti, Mayıs 2018’de yukarı revize edilen fiyata rağmen 7,9 milyar dolar olarak yazılıyor.
 
Biz kısaca 8 milyar dolarlık köprü ve otoyolun bomboş kaldığını, çok az aracın yüksek fiyattan dolayı bu yolu kullanabildiğini belirtelim. Fakirden alınıp zengine yapılan bir özel yol diye meseleyi bitirelim.İkinci meseleye şöyle girelimBütçe konuşmasında İlhan Kesici Atatürk Barajı örneğini veriyor.
 
“Değerli arkadaşlar, biz Atatürk Barajı Projesi yaptık, ben Devlet Planlama Teşkilatında uzmanken onun hazırlıklarında da bulundum. 1992 yılında açıldı ve açılışında da DPT Müsteşarı olarak bulundum. Atatürk Barajına biz 4 milyar dolar verdik. Her yıl biriktirdiği suyla 10 milyon dönüm arazi suluyor. 27 yılda elde ettiğimiz elektrik enerjisi ise 250 milyar kilowatsaat.
 
Yani 25 milyar dolar. 27 yılda yatırımın 6 katı bir rakam.”Evet, ilginç bir yatırım ve geri dönüş.Rahmetli Turgut Özal’ın Atatürk Barajı ve GAP Projesine verdiği önemi de hatırlarım. Yine rahmetli Süleyman Demirel’in “GAP’ı kaptırmam” söylemini de. Çok önemli ve güzel projeymiş.
 
Para kıtken her bir proje elekten geçirilir ve ülkeye milyarlarca dolarlık kazancı hesap edilirdi.Acaba şimdi bir elin parmakları ile sayılı Dünya’nın en fazla ihale alan şirketlerine Hazine garantisi ile yaptırılan projeler ülkemize-milletimize ne kazandırıyor?
 
Hani Osmangazi Köprüsü en fazla 3 yıl sonra kendini amorti edecekti. Dünyanın en yoğun trafiğine sahip İstanbul’un göbeğindeki Avrasya Tüneli bile Hazine garantisinden para alıyor.”

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.