banner741

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Vatandaştan Kuzey Metro Hattı ile ilgili 8 soru 

Kuzey Metro Hattı ile ilgili yetkililere 8 soru yöneltildi. 

21 Mayıs 2025 20:28
Vatandaştan Kuzey Metro Hattı ile ilgili 8 soru 

İşte bir okurumuzdan gelen mailin içeriği:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile hayata geçirileceği söylenen Metro hakkında sorular.

1-)Önce diğer metro hattımızın geçmişine bakalım.  Gebze metrosu Kocaeli Büyükşehir tarafından başlanmış, 2022 yılında bitmesi öngörülmüştü. Sonraki yıllarda “Kocaeli Büyükşehir bütçesinin yetmeyeceği için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına devredildi. Bu devir işlemi için Belediye Başkanına övgüler yağdırıldı. Yatırım kararı alınırken ihale bedeli belli değil miydi?  

Kaldı ki Ulaştırma ve Alt yapı bakanlığı tarafında öngörülen iş bitim süresi yıllar önce biten ve bitirilemeyen Bursa demiryolu projesi, Karasu demiryolu projesi ne durumda?

2-) Gebze metro hattı Ulaştırma ve altyapı bakanlığına devredilmişken (halen ne zaman biteceği kesinleşmedi) , Körfez metro projesinin Kocaeli Büyükşehir ile Bakanlığın ortak yürütülmesi çelişki değil mi?

3-) Metro inşaatı çalışması sırasında tarihi eser çıkacağı kesin, bu sebeple aylarca yatırım duracak. Güzergah içinde tarihi eser olma olasılığı ile ilgili birimlerden görüş alındı mı? (Haydarpaşa gar kazısı bile yıllardır bitirilemedi. )

4-) Zemin etütleri kesinleşti mi? Gölcük ilçesinde yapılan kentsel dönüşüm çalışmalarında  zemin sıvılaşması sebebi ile proje değişikliğine gidilmiş olup hem proje maliyeti artmıştı hem de süre uzamıştı. Bu kararları alan sorumlular kim?

5-) Kocaeli ulaşım sorunu gerçekten çözülmek istense 10 yılı aşkın süredir  kapalı olan tren istasyonlarının (Tütünçiftlik, Kuruçeşme, Tavşancıl, Kirazlıyalı, Maşukiye ) çoktan açılmış olması gerekmez miydi?  

Öncelikle mevcut demiryolu sistemi verimli kullanılıyor mu? 2012 yılından önce yüzde yüzün üzerinde yolcu kapasite ile çalışan Adapazarı treni yerine, Adapazarı-Gebze arasında çalışan ve sefer sayısı sadece 1 olan bölgesel trene Kocaeli ve Adapazarı halkı mahkum edildi. 

Adapazarı, Gar bile yıllarca kapalı kaldı. Ne yazık ki Köseköy ve Kırkikievler tren istasyonları 2024 yılında hizmete girdi.  2011 yılında 7 vagon ile hizmet veren tren halen sadece 4 vagon ile hizmet veriyor. Nüfus artmasına rağmen niye sefer sayısı düşürüldü, niye vagon sayısı azaltıldı?

6-) Metro projesi kazı  çalışmaları sebebi ile güzergah üzerinde bina temellerinde olası sorunlar öngörüldü  mü?

7-) Kazı sonrası çıkan toprak kaç metreküp olacak? Bu toprak nereye dökülecek?

8-) Proje detayları sivil toplum örgütleri ile paylaşıldı mı? Yerel basına verilen detayları bile belli olmayan harita üzerinde kırmız çizgi ile çizilmiş bir hat,  halkın sorularına cevap olur mu? 

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.