BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

İyi Parti’nin hedef seçmen kitlesini öncelikle iyi analiz etmek gerekir.

Ülkemizdeki yüzde 65’lik sağ blok seçmen kitlesini hedefliyor, İyi Parti.

Hedeflerken de, Trakya, Ege, Akdeniz gibi Atatürkçü seçmen kitlesinin yoğun yaşadığı bölgeleri de ihmal etmiyor.

İyi Parti’nin kurulmasının ardından AKP Genel Başkanı Erdoğan’ın siyasal söylem dilinde ciddi bir değişim, ciddi bir kulvar değişikliği gözleniyor.

O söylem dilinin içinde ise radikal söylem dilinden yorulan, artık alternatifi olan merkez sağ seçmene yeniden sempatik gözükme düşüncesi var.

Çünkü “ne olursa olsun” CHP ve HDP’ye gitmeyen merkez sağ seçmen kitlesinin MHP’yi ve kadrolarını yetersiz bulması, blok seçmen grubunu son tahlilde, ekonomik söylemler, istikrar gibi söylemlerinde etkisiyle AKP’de buluşturuyordu.

O seçmen kitlesi, yani yüzde 65’lik blok, 7 Haziran Genel Seçimleri’nde Ak Parti (yüzde 40.9), MHP (yüzde 16.3) ve SP (yüzde 2.1) olarak toplamda yüzde 59 bandına gerilemişti.

Bu gerilemenin içinde genç seçmen kitlelerinin CHP ve HDP’ye yönelme eğiliminin olduğu anket firmaları tarafından açıklanmıştı.

1 Kasım’da gerçekleşen tekrar seçimde ise, merkez sağ seçmenin oy bandı 3 puanlık artışla tekrardan yüzde 62 bandına demirlemişti.

SONAR araştırma şirketinin yaptığı son ankete göre ise bu yüzde 65’lik blok, İYİ Parti’nin de yarışa katılmasıyla birlikte şu şekilde oluşuyor; AKP (Yüzde 38,51), İYİ Parti (Yüzde 16,06), MHP (Yüzde 7,78), diğerleri ise yüzde 3.82.

Yani seçime bu şekilde girildiğinde yüzde 59 ile yüzde 66 arasında değişen merkez sağ seçmen kitlesinin oy dağılımı bu şekilde oluşuyor.

Umarım Meral Akşener liderliğinde kurulan parti, ülkemizde siyaset dengesinin oluşmasına “İYİ”lik eder.

Ülkemizde totaliterleşmenin önünü keser, tek adamcılık sona erer.

Sözde “İki Ayyaş” bile kıymete bindi bakar mısınız?

Bu demektir ki, ülke siyaseti 2019 yolunda çok şeylere gebe çok..

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.