BİST
22,41
EURO
19,31

Eskişehir’de “eski” kalan sadece adı sanırım.

Tabi Eskişehir’e gitmeden önce ulaşım da bizim için son derece önemliydi.

Yüksek Hızlı Tren’i kullanarak tam 1 saat 41 dakikada İzmit Tren Garı’ndan, Eskişehir Tren Garı’na vardık.

YHT için Ak Parti kadrolarını ve Erdoğan’ı ne kadar takdir edersek, Anadolu’nun ortasında Eskişehir mucizesine imza atan Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen’i de o derece övmeli ve takdir etmeliyiz.

Eskişehir gerçekten uçmuş gitmiş.

Eskişehir “kent” olmuş.

Eskişehirliler ise “kentli” olmuş.

Eskişehir her şeyden öte markalaşmış.

Eskişehir’e gittiğinizde yapacak çok işiniz, gezecek ve görecek çok yeriniz var.

YHT ile Eskişehir’e varmamızın ardından ilk olarak eşyalarımızı konaklayacağımız Divan Express Otel’e bıraktık.

Ardından ise Eskişehir kazan biz kepçe gün boyu dolaştık.

Önce Büyükerşen’in imza attığı Balmumu Heykelleri Müzesi’ni ziyaret ettik.

Gerçeği andıran heykeller arasında zaman tünelinde tarih yolculuğuna daldık.

Ardından ise kendimizi Porsuk Çayı’na attık.

Gençlerin enerjisi, kent yaşamına odaklanan Eskişehirliler’in iletişimi görülmeye değerdi.

Akşam saatlerinde ise rotamız Mayday Rum Meyhanesi oldu.

Bizlere Alaçatı ve Bozcaada havası yaşatan meyhanede fasılla birlikte müthiş bir akşam yaşadık.

Mekanda bir Allahın kulu, başka bir masada oturan bir hanımefendiyi göz ucuyla bile rahatsız etmedi.

Bu kadar nezih bir ortamda, hesabı istediğimizde ise şaşırdık kaldık desek yeridir.

Çünkü İzmit’te “Kumkapı” diye anılan yere oranla, gittiğimiz restaurantta fiyatlar neredeyse yarı yarıyaydı !

Mayday’in ardından ise soluğu 222 Park’ta aldık.

222’de üniversite öğrencilik yıllarımda da defalarca eğlenmiş birisi olarak, bir kez daha çok keyifli bir gece yaşadım.

Sabah ise uyandığımızda Porsuk Çayı kenarında nezih bir mekanda 2 kişilik serpme kahvaltı söyledik.

Menüde fiyat listesini görünce inanamadım !

Çünkü İzmit’te, Sapanca’da veyahut Kartepe bölgesinde 50-60 TL yazılan serpme kahvaltı tam tamına yarı fiyatınaydı !

Eskişehir’de 30 saati böyle tamamladık.

YHT’nin ulaşım kolaylığı ile Eskişehir’in güzelliklerini bir kez de olsa mutlaka görün derim.