Belediyelerin o yetkisi İçişleri Bakanlığı’na geçiyor!
Gündem, 13 Ocak 2020 04:01AKP, ortaya koyduğu akıllı şehirler stratejisi ile belediyeler merkezden gelen projeleri halka sunmak zorunda kalacak. Uzmanlar, belediye ve halka ait bilgilerin ise belediyelerden alınıp direkt bakanlığa verileceğini belirtti.
AKP’nin yerel seçimde büyükşehirleri kaybetmesinin ardından belediyelerin kontrolünü elinde tutmak için yaptığı hamleler sürüyor. AKP’nin ortaya koyduğu akıllı şehirler stratejisi ile belediyelerin internet hizmetleri İçişleri Bakanlığı’nın elinde toplanacak. Sistemin devreye girmesiyle birlikte belediyelerin merkezden gelen projeleri halka sunmak zorunda kalacağı vurgulandı.Yerel seçimlerin ardından ülke genelindeki belediyelerinin bir bölümünde ağırlığını kaybeden AKP'nin, belediye hizmetlerini internet üzerinden uzaktan kontrol altına alarak adeta sanal kilit vuracağı belirtiliyor.
Belediye Yazılım Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (BEYSİAD) Başkanı Mehmet Özyirmidokuz, halen belediyelerin ayrı ayrı yürüttüğü internet hizmetlerinin tek elden İçişleri Bakanlığı'na geçeceğini, yeni yöntemle birlikte Ankara, İstanbul ve İzmir büyükşehir belediyeleri de dahil tüm belediyelerdeki verilerin İçişleri Bakanlığın kontrolüne gireceğini söyledi.Sözcü'den Erdoğan Süzer'in haberine göre, Özyirmidokuz, yeni sistemin devreye girmesiyle muhalefet partilerinin yönettiği belediyelerin kendi projelerini uygulayamayacağını, merkezden gelen projelerle halka hizmet sunmak zorunda kalacağını, belediye ve halka ait bilgilerin ise belediyelerden alınıp direkt bakanlığa verileceğini bildirdi.
ULUSAL AKILLI ŞEHİRLER STRATEJİSİ VE EYLEM PLANI
Belediye Yazılım Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (BEYSİAD) Başkanı Mehmet Özyirmidokuz, halen belediyelerin ayrı ayrı yürüttüğü internet hizmetlerinin tek elden İçişleri Bakanlığı'na geçeceğini, yeni yöntemle birlikte Ankara, İstanbul ve İzmir büyükşehir belediyeleri de dahil tüm belediyelerdeki verilerin İçişleri Bakanlığın kontrolüne gireceğini söyledi.Sözcü'den Erdoğan Süzer'in haberine göre, Özyirmidokuz, yeni sistemin devreye girmesiyle muhalefet partilerinin yönettiği belediyelerin kendi projelerini uygulayamayacağını, merkezden gelen projelerle halka hizmet sunmak zorunda kalacağını, belediye ve halka ait bilgilerin ise belediyelerden alınıp direkt bakanlığa verileceğini bildirdi.
ULUSAL AKILLI ŞEHİRLER STRATEJİSİ VE EYLEM PLANI
İktidarın hazırladığı Ulusal Akıllı Şehirler Stratejisi ve Eylem Planı'na göre, muhalefet ya da iktidarın yönetiminde olduğuna bakılmaksızın ülke genelindeki tüm belediyelerin internet üzerindeki hizmetleri, iktidarın kontrolündeki tek veri tabanından ve ortak altyapıdan yönetilecek. Düzenlemeyi değerlendiren BEYSİAD Başkanı Mehmet Özyirmidokuz, halen belediyelerin vergi ödemeden yaşlı bakım hizmetlerine kadar tüm projelerinin bilgisayar altyapısının BEYSİAD üyesi uzmanlaşmış kuruluşlar tarafından kurulup işletildiğini, yeni sistemde ise tüm belediyelerin tek bir veri tabanına bağlanarak özerk yapılarının gözardı edileceğini söyledi.
"YENİ SİSTEM, BELEDİYELERİN ELLERİNİ KOLLARINI BAĞLAR"
Özyirmidokuz, şu uyarılarda bulundu:“Yeni sistemle birlikte İçişleri Bakanlığı tüm belediyelere, ‘Ben size bir uygulama vereceğim hepiniz aynısını uygulayacaksınız' diyecek. Oysa siyasi kurumlar olan belediyelere merkezden müdahale olmaması lazım. Bu biraz siyasi proje gibi duruyor. Belediyeleri vesayet altında bırakmak, kontrol etmek, kayıt altına almak, bir takım şeylere de engel olmak için yapıldığını düşünüyorum. Örneğin, İstanbul belediyesi özürlülere yönelik bir proje uygulamak isteyecek ancak bakanlık tek tip uygulama nedeniyle bu projeye izin vermeyecek. Yeni sistem, belediyelerin ellerini kollarını bağlar. İmar uygulaması yapıyorsunuz hepsi orada olacak. Her türlü özel bilgi, iç yazışmalar, yatırım bilgileri, ileriye, geriye dönük planlar hepsi merkezde olacak.”
HİZMETLER AKSAYACAK
Proje ortağı olan Çevre Bakanlığı'nın aksine İçişleri Bakanlığı'nın uzmanlaşmış tüm firmaları ve yetişmiş personeli işsiz bırakacak şekilde tek merkezden kontrol yöntemine geçtiğini belirten BEYSİAD Başkanı Özyirmidokuz, yeni projeyle iktidar ya da muhalefet, mega kent ya da küçük şehir ayırt edilmeden tüm belediyelerin aynı uygulamayı kullanarak hizmet üretmek zorunda kalacağını bildirdi. Seçimle gelen belediye yönetimlerinin bir sonraki seçimi kazanmak için hizmet yarışına girdiğini hatırlatan Özyirmidokuz, bilişim teknolojilerinin tek merkezden tektipleştirilmesi nedeniyle vatandaşın alacağı hizmetlerin aksayacağını ve akıllı şehir projelerine darbe vuracağını söyledi.
"YENİ SİSTEM, BELEDİYELERİN ELLERİNİ KOLLARINI BAĞLAR"
Özyirmidokuz, şu uyarılarda bulundu:“Yeni sistemle birlikte İçişleri Bakanlığı tüm belediyelere, ‘Ben size bir uygulama vereceğim hepiniz aynısını uygulayacaksınız' diyecek. Oysa siyasi kurumlar olan belediyelere merkezden müdahale olmaması lazım. Bu biraz siyasi proje gibi duruyor. Belediyeleri vesayet altında bırakmak, kontrol etmek, kayıt altına almak, bir takım şeylere de engel olmak için yapıldığını düşünüyorum. Örneğin, İstanbul belediyesi özürlülere yönelik bir proje uygulamak isteyecek ancak bakanlık tek tip uygulama nedeniyle bu projeye izin vermeyecek. Yeni sistem, belediyelerin ellerini kollarını bağlar. İmar uygulaması yapıyorsunuz hepsi orada olacak. Her türlü özel bilgi, iç yazışmalar, yatırım bilgileri, ileriye, geriye dönük planlar hepsi merkezde olacak.”
HİZMETLER AKSAYACAK
Proje ortağı olan Çevre Bakanlığı'nın aksine İçişleri Bakanlığı'nın uzmanlaşmış tüm firmaları ve yetişmiş personeli işsiz bırakacak şekilde tek merkezden kontrol yöntemine geçtiğini belirten BEYSİAD Başkanı Özyirmidokuz, yeni projeyle iktidar ya da muhalefet, mega kent ya da küçük şehir ayırt edilmeden tüm belediyelerin aynı uygulamayı kullanarak hizmet üretmek zorunda kalacağını bildirdi. Seçimle gelen belediye yönetimlerinin bir sonraki seçimi kazanmak için hizmet yarışına girdiğini hatırlatan Özyirmidokuz, bilişim teknolojilerinin tek merkezden tektipleştirilmesi nedeniyle vatandaşın alacağı hizmetlerin aksayacağını ve akıllı şehir projelerine darbe vuracağını söyledi.
Gündem, 13 Ocak 2020 04:01
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Herkes memleketinde yaşasa Kocaeli nüfusu ne kadar olurdu?
3. Kapanca Festivali böyle başladı
Dilovası Belediyesi’nin yeni hizmet binasında sona yaklaşılıyor
Geleceğin kadın girişimcileri Gebze’de ödüllendirildi
Kocaeli Bilnet Okulları’nda mezuniyet coşkusu
Kocaeli’ndeki toplu taşımada yeni hatlar yolda
Tarihçi Volkan Şenel Körfez Meclisi’nde konuştu
Çayırova’daki bu konserde 80’ler rüzgarı esti!
Körfez Hodri Meydan 1989 taraftarlarının artık bir derneği var!
Kocaeli’de mavi bayraklı plajlar tüm kriterlere uygun
Sahillerde yoğun kontrol
2 milyonluk KOSGEB desteği balon çıktı!
İzmit’te 28 Haziran Futbol Şenliği heyecanı başladı
Kenan Sofuoğlu’ndan Başiskele’deki o merkeze tam not
Ormanya’da açık havada sinema
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Sektörü 2’inci kez KOTO’da toplandı
SEDAŞ’tan dolandırılmayın uyarısı
Kafe ve restoranlarda yeni dönem başlıyor
Derince’nin mahallelerinde şenlik var!
Gebze’deki çöken binanın bilirkişi raporuna ne oldu?
Dilovası'nda başkan yardımcısı gözaltına alındı
Emekli polislere yeni sosyal yaşam alanı için ilk adım atıldı
Kocaeli'de trafik cezaları ve radar uygulamaları vatandaşı mağdur ediyor
İzmit’te esnaf ve vatandaşı buluşturan Alışveriş Festivali başladı
Emekli ve asgari ücretliler için ara zam çağrısı
Ümit Özdağ'a Şeyh Said cezası!
TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı 35 gün kapalı kalacak
Muhalefetin çamur güreşine bizi çekmesine izin vermiyoruz!
Bu mu adalet?
Dilovası’nda o park ve mesire alanı yenileniyor
Çayırova Fatih Sultan Mehmet Parkı’nda çalışmalara devam
Büyükakın: Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak
Güngör çiftine Güle güle oturun dediler!
Derince Harikalar Sahili’nde harika konser!
Körfez zabıtasından güvenli ulaşım denetimi
İzmit’ten Büyükada’ya vapur gezisi
5 bin haneye yetecek elektriği kaçak olarak kullandılar!
Hindistan-AB Serbest Ticaret Anlaşması rekabet gücümüzü zorlayabilir
Başiskele’deki dünya rekoru kırılan projede 9 köprünün montaj işi tamam
