Bu kötü gidişatın sorumlusu kim?
Gündem, 08 Aralık 2020 16:22T24 yazarı Mehmet Tezkan, Metropoll Araştırma'nın anket sonucunu paylaştı. Mehmet Tezkan, vatandaşların ekonomideki kötü gidişatın sorumlusu olarak gördüğü kişiyi açıkladı.
Metropoll Araştırma'nın "Ekonomideki kötü gidişin sorumlusu kim?" diye sorduğu anket sonuçlarını paylaşan T24 yazarı Mehmet Tezkan, vatandaşların ekonomideki kötü gidişatın sorumlusu olarak gördüğü kişinin AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğunu açıkladı.
"Her ülke ekonomik kriz yaşar, her toplum zaman zaman derinden sarsılabilir, kimi elindekini avucundakini kaybeder, kimi işsiz kalır, kimi yoksuldur daha da yoksullaşır askıda ekmeğe muhtaç kalır..." diyen Mehmet Tezkan, "Daha da kötüsü nedir biliyor musunuz?" diye sorarak şöyle devam etti:"
Daha da kötüsü insanların, özellikle gençlerin umutsuz olmasıdır. İnsanların geleceğe umutla bakamamasıdır. Maalesef Türkiye umudunu kaybetti. Bir ülkenin başına gelecek en büyük felaket bu."
"Her ülke ekonomik kriz yaşar, her toplum zaman zaman derinden sarsılabilir, kimi elindekini avucundakini kaybeder, kimi işsiz kalır, kimi yoksuldur daha da yoksullaşır askıda ekmeğe muhtaç kalır..." diyen Mehmet Tezkan, "Daha da kötüsü nedir biliyor musunuz?" diye sorarak şöyle devam etti:"
Daha da kötüsü insanların, özellikle gençlerin umutsuz olmasıdır. İnsanların geleceğe umutla bakamamasıdır. Maalesef Türkiye umudunu kaybetti. Bir ülkenin başına gelecek en büyük felaket bu."
Mehmet Tezkan'ın T24'teki yazısının ilgili bölümü şöyle:
Kimse salgını falan sormuyor. En azından bana yöneltilen soruların son sırasında yer alıyor. Abi hepimiz hastalanacak mıyız, ölecek miyiz, bu salgının sonu nereye varacak diyen pek yok.Var da pek yok!Ama ekonomiyi soran çok.
Soran da daha kötüye gider miyiz diyor?İnanın moral vermek için (inanmasam da) "Daha kötüsü olamaz, zaman alacak ama toparlanacağız" diyorum.Sorunun sahibi tebessüm ediyor. Bıyık altından gülüyor da diyebiliriz!Her ülke ekonomik kriz yaşar, her toplum zaman zaman derinden sarsılabilir, kimi elindekini avucundakini kaybeder, kimi işsiz kalır, kimi yoksuldur daha da yoksullaşır askında ekmeğe muhtaç kalır...
Daha da kötüsü nedir biliyor musunuz?Daha da kötüsü insanların, özellikle gençlerin umutsuz olmasıdır. İnsanların geleceğe umutla bakamamasıdır.Maalesef Türkiye umudunu kaybetti.Bir ülkenin başına gelecek en büyük felaket bu.Metropoll "Ekonomideki kötü gidişin sorumlusu kim?" diye sormuş.Yanıt: Yüzde 29.9 Erdoğan, yüzde 23.6 hükümet, yüzde 10.8 Berat Albayrak (eski Hazine ve Maliye Bakanı).
Yürütmenin yegane temsilcisi olduğuna göre, hükümet diye bir kurum kalkmadığına göre, bakanlar, Cumhurbaşkanı'na yani yürütmeye karşı sorumlu olduğuna göre, bakanlar söze başlarken "Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda" demek zorunda olduğuna göre, talimatsız adım atamadıklarına göre sonuçta tek adres var.Ülkenin tek patronu var.
Tek karar verici.Recep Tayyip Erdoğan.O halde ekonominin kötü gidişinden Erdoğan'ı sorumlu tutanların oranı yüzde 64.3.Bu yüzde 35.7 oranındaki kitlenin hâlâ iktidarı desteklediği veya iktidarı sorumlu tutmadığı anlamına gelmiyor.Çünkü fikrim yok diyenlerin oranı yüzde 13.8.Metropoll anketinin bana göre en önemli iki sonucu daha var.
Birincisi; ankete katılanların sadece yüzde 4.7'si ülkenin içinde bulunduğu hali dış güçlere bağlıyor.Demek ki; yıllardır üst akıl, dış güçlerin oyunu, kur atağı, Türkiye'yi köşeye sıkıştırma hamlesi sözleri inandırıcı olmamış. İnandırıcı olmamış, destek bulmamış.İkincisi; ekonomik krizi pandemiye bağlayanların oranı da yüzde 3.6.Demek ki iktidarın "dünya çapında salgın nedeniyle dolar patladı, faiz çatladı, enflasyon zıpladı, işsizlik tavan yaptı, binlerce işyeri bu sebeple kapandı, esnaf siftahsız günler, haftalar geçirmek zorunda kaldı" söylemi tutmayacak.
Kimse salgını falan sormuyor. En azından bana yöneltilen soruların son sırasında yer alıyor. Abi hepimiz hastalanacak mıyız, ölecek miyiz, bu salgının sonu nereye varacak diyen pek yok.Var da pek yok!Ama ekonomiyi soran çok.
Soran da daha kötüye gider miyiz diyor?İnanın moral vermek için (inanmasam da) "Daha kötüsü olamaz, zaman alacak ama toparlanacağız" diyorum.Sorunun sahibi tebessüm ediyor. Bıyık altından gülüyor da diyebiliriz!Her ülke ekonomik kriz yaşar, her toplum zaman zaman derinden sarsılabilir, kimi elindekini avucundakini kaybeder, kimi işsiz kalır, kimi yoksuldur daha da yoksullaşır askında ekmeğe muhtaç kalır...
Daha da kötüsü nedir biliyor musunuz?Daha da kötüsü insanların, özellikle gençlerin umutsuz olmasıdır. İnsanların geleceğe umutla bakamamasıdır.Maalesef Türkiye umudunu kaybetti.Bir ülkenin başına gelecek en büyük felaket bu.Metropoll "Ekonomideki kötü gidişin sorumlusu kim?" diye sormuş.Yanıt: Yüzde 29.9 Erdoğan, yüzde 23.6 hükümet, yüzde 10.8 Berat Albayrak (eski Hazine ve Maliye Bakanı).
Yürütmenin yegane temsilcisi olduğuna göre, hükümet diye bir kurum kalkmadığına göre, bakanlar, Cumhurbaşkanı'na yani yürütmeye karşı sorumlu olduğuna göre, bakanlar söze başlarken "Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda" demek zorunda olduğuna göre, talimatsız adım atamadıklarına göre sonuçta tek adres var.Ülkenin tek patronu var.
Tek karar verici.Recep Tayyip Erdoğan.O halde ekonominin kötü gidişinden Erdoğan'ı sorumlu tutanların oranı yüzde 64.3.Bu yüzde 35.7 oranındaki kitlenin hâlâ iktidarı desteklediği veya iktidarı sorumlu tutmadığı anlamına gelmiyor.Çünkü fikrim yok diyenlerin oranı yüzde 13.8.Metropoll anketinin bana göre en önemli iki sonucu daha var.
Birincisi; ankete katılanların sadece yüzde 4.7'si ülkenin içinde bulunduğu hali dış güçlere bağlıyor.Demek ki; yıllardır üst akıl, dış güçlerin oyunu, kur atağı, Türkiye'yi köşeye sıkıştırma hamlesi sözleri inandırıcı olmamış. İnandırıcı olmamış, destek bulmamış.İkincisi; ekonomik krizi pandemiye bağlayanların oranı da yüzde 3.6.Demek ki iktidarın "dünya çapında salgın nedeniyle dolar patladı, faiz çatladı, enflasyon zıpladı, işsizlik tavan yaptı, binlerce işyeri bu sebeple kapandı, esnaf siftahsız günler, haftalar geçirmek zorunda kaldı" söylemi tutmayacak.
Gündem, 08 Aralık 2020 16:22
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Emekliye ek zam ocak ayına sarkabilir
Kapanca Festivali’nde coşku 3’üncü günde zirveye çıktı
Gölcük Değirmendere’de Aquapark sizi bekliyor!
Kocaeli’de Saadet Partili yönetici canına kıydı!
Vatandaşın borcu katlandı! Milyonlar icra takibinde
Başkan Hürriyet’ten 28 Haziran mesajı: Yaşasın Cumhuriyet, yaşasın İzmit
Türk Ocakları Kocaeli Şubesi, 28 Haziran’ı unutmadı!
İYİ Parti’nin Ankara’daki mitinginde Kocaeli’den kaç bin kişi yerini aldı?
İzmit ve Gölcük’ten sonra Karamürsel’de de açılacak
Kartepe'de bu sokağın çevresindeki otlar insan boyunu aştı
Kimin eli kimin cebinde belli değil
Gölcük’te konser coşkusu
Dev zam geliyor
Anayasa’yı değiştirmeyi teklif edeni dahi tarihten sileriz
Başkan Ömeroğlu, 65 yaş üstü vatandaşlarla bir araya geldi
CHP'liler o partiye mi iltihak edecek?
Kocaeli'den 2 vekile ait dokunulmazlık dosyaları TBMM'de
KARBADER Başkanı Perihan Dede: Kadının olduğu yerde başarı vardır
En büyük banknotla yemek yiyemem!
Kapanca Sokak Festivali’nde müzik dolu unutulmaz bir akşam!
Altın yatırımcılarına uyarı!
Kocaelili akademisyen Sakarya Üniversitesi rektörlüğüne aday oldu
Erdoğan, CHP'lileri milleti ayrıştırmakla itham etti
Okulda siyasi propaganda!
Büyükakın: İzmit’in kurtuluşunun haklı gururunu yaşıyoruz
KOTO’dan uluslararası davet turu
Deniz ulaşımında 115 vapurla hizmet
Halka soruldu! En önemli sorun ne?
Sıcak çarpması kalıcı nörolojik hasara yol açabilir!
Hayrettin Ulusoy 96 yaşında vefat etti
İşte en zengin iller! Kocaeli kaçıncı sırada?
Parti sayısı patladı!
Bu ne hal gençler!
Derince’de minik yüreklerin karne sevinci
Kocaeli’nde süt otu tohumu üreticilerin yüzünü güldürdü
Vali İlhami Aktaş, karne heyecanına ortak oldu
Hesabı kendi seçmenlerine verirler
Yavru tilki Ormanya’da doğaya dönüş gününü bekliyor
Bunaltıcı sıcaklar geliyor!
