Abonelik iptali artık çok kolay olacak

Gündem, 03 Ekim 2020 12:53

Aboneler için çileye dönen internet, telefon, uydu ve televizyon gibi aboneliklerin iptali artık çile olmaktan çıkıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından Resmi Gazetede yayımlanan karara göre, abonelik iptalleri artık e-devlet üzerinden yapılabilecek.

Abonelik iptali artık çok kolay olacak

DHA’da yer alan habere göre, milyonlarca vatandaşı ilgilendiren müjdeli haber BTİK’dan geldi. Televizyon, internet, telefon gibi abonelik sözleşmelerinin iptali için istenen faks, imzalı dilekçe ve kimlik ibrazı dönemi artık sona eriyor. Adeta vatandaşların çilesi haline gelen sözleşme feshi, BTİK tarafından çalışmaların tamamlanmasıyla e-devlet üzerinden yapılması mümkün olacak.“
 
 
ESKİDEN EN BÜYÜK BAŞARI DONDURMAKTI”
 
Tüketici Başvuru Merkezi  Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin abonelik sözleşmelerini fesih etmek için büyük uğraşlar verdiğini ifade ederek, “Hepimiz bir yerlere aboneyiz. Özellikle cep telefonu ve internet aboneliği çok yaygınlaştı. Burada en büyük sorun şu; abone olmak çok kolay ama abonelikten çıkmak prangalardan kurtulmaktan daha zor. Tüketici çırpınıyor. Operatörler de ‘bizim şurada bayimiz var gidip ıslak imzalı, kimlik ibrazlı fesih dilekçesi vereceksin ondan sonra biz değerlendireceğiz’ diyorlar. Eskiden abonelikten çıkmak isteyen tüketicinin en büyük başarısı dondurmak oluyordu. Bir süre sonra da sürpriz faturalarla karşı karşıya kalıyordu” dedi.
 
“MİLYONLARCA ABONE ÇİLE ÇEKİYOR”
 
Aydın Ağaoğlu, milyonlarca vatandaşın bu uygulama sebebiyle mağdur olduğunu belirterek, “Yakın zamanda 65 yaş ve üzeri için sokağa çıkma yasağı vardı. 69 yaşındaki aboneye bayiye gidip kimlik ibrazlı, ıslak imzalı dilekçe koşulları sunuyorlardı. Ayrıca faks talep ediyorlardı. Evde faks ne arar? Tarihe karıştı artık. Dilekçe yaz, imza at, onu tarat, faksla uzun uzun işlemler.Bunları yapamayacak olan milyonlarca abone çile çekiyordu. Şimdi e-devlet üzerinden abonelik fesih bildiriminde bulunacak. 24 saat içinde de operatör, fesih bildirimini aldığını karşı tarafa bildirecek ve 48 saat içinde hizmet sonlandırılacak. Hizmet sonlandırılmaz, abone kullanmaya devam ederse de firma fatura yansıtamayacak” diye konuştu.“
 
160 MİLYON ABONEYİ İLGİLENDİREN HABER”
 
Ağaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü;“Mevzuata göre, abonelik tesisini sağlayan yöntemden daha ağır bir yöntemle fesih yapılamaz. Bazen güvenlikten bahsediyorlar. İşlerine geldiği zaman o kadar çok güzel sorguluyorlar ancak abone tarafından fesih talebi geldiği zaman halk deyimiyle, yokuşa sürüyorlar. Artık abonelik çilesi son buluyor. Bugün Türkiye’de 160 milyon abonelik var. 83 milyon cep telefonu aboneliği, 60 milyon internet aboneliği var. Uydu televizyon ve sabit telefon aboneliğini eklediğiniz zaman 160 milyonun üzerindeki abonelere 'gözünüz aydın' diyorum. Artık abonelik feshetmek, prangalardan kurtulmak gibi zor olmayacak.
 
“VATANDAŞIN GÖNLÜ RAHAT EDER”
 
Vatandaşlar ise aboneliği başlatırken tüm işlemlerin hızlı bir şekilde yapıldığını ancak söz konusu abonelik iptali olduğu zaman her türlü zorlukla karşılaştıklarını belirtiyor. Vatandaşlardan İbrahim Saki, “Bir aboneliği iptal ederken çok zorlanıyoruz. Alırken çok kolay, imkanlar çok rahat ama biz iptal edeceğimiz zaman çok zorlaşıyor. ‘Sözleşmeniz var, sözleşme için ücret ödemeniz gerekiyor’ diyorlar. Bu iptal durumlarında sıkıntı yaşıyoruz. Devlet de bu işe el atarsa harika olur. Vatandaşın gönlü rahat eder” dedi.“
 
KAPANMASI İÇİN BAYİYE GİTMEK GEREKİYOR”
 
Volkan Aktaş da  “Telefonda kapatma menüsü var oradan talepte bulunuyoruz tamam diyorlar ama tamamen kapanması için bayiye gitmeniz gerekiyor, diyorlar. Bayiye gidince de dilekçe istiyorlar. Sürekli zorlaştırıyorlar. En sonunda iptal etmekten vazgeçtim. E-devlet üzerinden olursa harika olur. Sürekli kullanıyoruz da zaten uygulama cep telefonumuzda yüklü” diye konuştu.“
 
EN SON İPTAL ETMEKTEN VAZGEÇTİM”
 
Bir başka vatandaş İsmail Akgül de iptal için faks çekme zorunluluğundan şikayetçi olarak,  “Sürekli oyalıyorlar, cevap vermiyorlar. Evrak, faks istiyorlar. Bir türlü iptal edemiyoruz. 1-1,5 ay sürüyor bu işlemler ama abone olmak beş dakika sürüyor. Faks tarih oldu zaten faksı bulamıyoruz. Beş dükkandan birinde anca bulunuyor. En son iptal etmekten vazgeçtim. Şu an duruyor, faturalarını da ödemiyorum” ifadelerini kullandı. 

Gündem, 03 Ekim 2020 12:53

Yorumlar (0)

Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Türk Ocakları Kocaeli Şubesi, 28 Haziran’ı unutmadı!

Türk Ocakları Kocaeli Şubesi, 28 Haziran’ı unutmadı!

İYİ Parti’nin Ankara’daki mitinginde Kocaeli’den kaç bin kişi yerini aldı?

İYİ Parti’nin Ankara’daki mitinginde Kocaeli’den kaç bin kişi yerini aldı?

İzmit ve Gölcük’ten sonra Karamürsel’de de açılacak

İzmit ve Gölcük’ten sonra Karamürsel’de de açılacak

Kartepe'de bu sokağın çevresindeki otlar insan boyunu aştı

Kartepe'de bu sokağın çevresindeki otlar insan boyunu aştı

Kimin eli kimin cebinde belli değil

Kimin eli kimin cebinde belli değil

Gölcük’te konser coşkusu

Gölcük’te konser coşkusu

Dev zam geliyor

Dev zam geliyor

Anayasa’yı değiştirmeyi teklif edeni dahi tarihten sileriz

Anayasa’yı değiştirmeyi teklif edeni dahi tarihten sileriz

Başkan Ömeroğlu, 65 yaş üstü vatandaşlarla bir araya geldi

Başkan Ömeroğlu, 65 yaş üstü vatandaşlarla bir araya geldi

CHP'liler o partiye mi iltihak edecek?

CHP'liler o partiye mi iltihak edecek?

Kocaeli'den 2 vekile ait dokunulmazlık dosyaları TBMM'de

Kocaeli'den 2 vekile ait dokunulmazlık dosyaları TBMM'de

KARBADER Başkanı Perihan Dede: Kadının olduğu yerde başarı vardır

KARBADER Başkanı Perihan Dede: Kadının olduğu yerde başarı vardır

En büyük banknotla yemek yiyemem!

En büyük banknotla yemek yiyemem!

Kapanca Sokak Festivali’nde müzik dolu unutulmaz bir akşam!

Kapanca Sokak Festivali’nde müzik dolu unutulmaz bir akşam!

Altın yatırımcılarına uyarı!

Altın yatırımcılarına uyarı!

Kocaelili akademisyen Sakarya Üniversitesi rektörlüğüne aday oldu

Kocaelili akademisyen Sakarya Üniversitesi rektörlüğüne aday oldu

Erdoğan, CHP'lileri milleti ayrıştırmakla itham etti

Erdoğan, CHP'lileri milleti ayrıştırmakla itham etti

Okulda siyasi propaganda!

Okulda siyasi propaganda!

Büyükakın: İzmit’in kurtuluşunun haklı gururunu yaşıyoruz

Büyükakın: İzmit’in kurtuluşunun haklı gururunu yaşıyoruz

KOTO’dan uluslararası davet turu

KOTO’dan uluslararası davet turu

Deniz ulaşımında 115 vapurla hizmet

Deniz ulaşımında 115 vapurla hizmet

Halka soruldu! En önemli sorun ne?

Halka soruldu! En önemli sorun ne?

Sıcak çarpması kalıcı nörolojik hasara yol açabilir!

Sıcak çarpması kalıcı nörolojik hasara yol açabilir!

Hayrettin Ulusoy 96 yaşında vefat etti

Hayrettin Ulusoy 96 yaşında vefat etti

İşte en zengin iller! Kocaeli kaçıncı sırada?

İşte en zengin iller! Kocaeli kaçıncı sırada?

Parti sayısı patladı!

Parti sayısı patladı!

Bu ne hal gençler!

Bu ne hal gençler!

Derince’de minik yüreklerin karne sevinci

Derince’de minik yüreklerin karne sevinci

Kocaeli’nde süt otu tohumu üreticilerin yüzünü güldürdü

Kocaeli’nde süt otu tohumu üreticilerin yüzünü güldürdü

Vali İlhami Aktaş, karne heyecanına ortak oldu

Vali İlhami Aktaş, karne heyecanına ortak oldu

Hesabı kendi seçmenlerine verirler

Hesabı kendi seçmenlerine verirler

Yavru tilki Ormanya’da doğaya dönüş gününü bekliyor

Yavru tilki Ormanya’da doğaya dönüş gününü bekliyor

Bunaltıcı sıcaklar geliyor!

Bunaltıcı sıcaklar geliyor!

Çayırova’nın genç basketbolcularından gururlandıran başarı

Çayırova’nın genç basketbolcularından gururlandıran başarı

Pazarlar olmasa vatandaş ucuz meyve sebze yiyemez

Pazarlar olmasa vatandaş ucuz meyve sebze yiyemez

Elektrik, su ve doğalgaz faturaları tek ekranda!

Elektrik, su ve doğalgaz faturaları tek ekranda!

Bakan Şimşek'e soruldu: Seçim ihtimali yüksek mi?

Bakan Şimşek'e soruldu: Seçim ihtimali yüksek mi?

Kocaeli’nde plajları gitmeden önce gösteren teknoloji!

Kocaeli’nde plajları gitmeden önce gösteren teknoloji!

Dilovası’ndaki yangın faciasıyla ilgili 7 kişi tutuklandı

Dilovası’ndaki yangın faciasıyla ilgili 7 kişi tutuklandı

Herkes memleketinde yaşasa Kocaeli nüfusu ne kadar olurdu?

Herkes memleketinde yaşasa Kocaeli nüfusu ne kadar olurdu?