Yağcılıkta son nokta
Gündem, 26 Ağustos 2020 15:50Sabah gazetesi yazarı Melih Altınok, Venezuela’dan peynir ithalatı kararıyla ilgili yazdığı köşe yazısında Venezuela’da bulunduğu dönemde yediği Arepa'ları çok beğendiğini belirterek, “Umarım en kısa zamanda aynı tadı yakalayacağım Venezuela peynirleri Türkiye'ye gelir” dedi.
Sabah gazetesi yazarı Melih Altınok Venezuela’dan peynir ithalatı kararı sonrası çıkan tepkileri köşesine taşıdı. Söz konusu kararın Türkiye ile Venezuela arasındaki ilişkilerin bir ürünü olduğunu belirten Altınok, Venezuela’ya gittiği dönemde yediği Arepa'ları yeniden yemek için sabırsızlandığını söyledi.Melih Altınok’un “Eyvah peynirde dışa bağımlı mı oluyoruz” başlıklı yazısı şöyle:
“Venezuela'dan 1500 ton peynir ithal edileceğine dair haber gündemin en önemli maddelerinden."Türkiye'deki peynirlere kıran mı girdi" diye söylenenler var.
Hatta yemek dışında etliye sütlüye karışmayan gurme Vedat Milor bile konunun popülaritesine dayanamamış olacak Twitter'dan salvoya başladı:"Venezuela haberinden sonra beklediğim müjde: Anadolu'da peynir bulundu!"
“Venezuela'dan 1500 ton peynir ithal edileceğine dair haber gündemin en önemli maddelerinden."Türkiye'deki peynirlere kıran mı girdi" diye söylenenler var.
Hatta yemek dışında etliye sütlüye karışmayan gurme Vedat Milor bile konunun popülaritesine dayanamamış olacak Twitter'dan salvoya başladı:"Venezuela haberinden sonra beklediğim müjde: Anadolu'da peynir bulundu!"
İddialara konu olan kararın kimin peynirinin daha iyi olduğuyla elbette alakası yok. Türkiye'nin dünyaca tanınan süt ürünleri var.
Örneğin benim de severek yediğim Mihaliç peyniri (özellikle az tuzlusu) gibi pek çok marka en önemli ihraç kalemlerimizden.
ABD de dahil onlarca ülkeye tonlarca satıyoruz.Kaldı ki Kars gravyerinden, İzmir tulumuna kadar yüzlerce çeşit peyniri olan ülkemizde Fransız ya da Hollandalı markalar da yıllardır "peynir ekmek gibi" satılıyor.
Ortada "milliyetçilik tiratları" atmayı gerektiren, kompleks yapılacak bir gelişme yok.Peki, o zaman nedir altı üstü 1500 ton süt ürünü üzerinden kopartılan bu gürültü?
Türkiye askeri sanayinin ardından enerji gibi dev cari açık kalemlerinde dışa bağımlılıktan kurtulmak için atağa kalkmışken, devede kulak bir ihracat maddesinin manşete çekilmesi size ciddi geliyor mu?
Belli ki Venezuela'yla yapılan bu küçük ticari anlaşma, Türkiye'nin bölgedeki diplomatik faaliyetlerinin ürünü işte. Ankara, ABD ve Rusya'nın nüfuz alanını genişletmek istediği bir coğrafyadan, eskilerin deyimiyle, kaz gelecek yerden tavuğu esirgemiyor.
Balkanlar'da, Afrika'da, Asya'da ittifaklar kurulan pek çok ülkeden, ham ve yarı mamul maddeler de alıyoruz.
Kaldı ki, son dönemlerde sıkça duyduğumuz "Tahıl ambarı Türkiye'ye buğday ihraç ediyorlar" şeklindeki eleştirilerde sembolleşen yaklaşımın ticari olarak da iler tutar yanı yok.
Zira buğday ithalatımızın artmasını makarna gibi işlenmiş ürünlerdeki ihracatımızdaki patlamasından bağımsız düşünmek mümkün değil.
Bu arada, Türkiye'nin süt ve süt ürünlerinde ithalatının beş katından fazlasını ihraç eden bir ülke olduğunu da hatırlatalım.
Tartışmayla ilgili şahsi görüşüme gelince...Geçtiğimiz yıl darbe girişimini yerinde izlemek üzere Venezuela'ya gittiğimde harika havası ve doğası, sıcacık, güler yüzlü insanları gibi ülkenin yemeklerine de bayılmıştım.
Sabahları bir kafede oturup, üzerine çeşit çeşit peynirlerin serpildiği Arepa'lardan atıştırmak için sabırsızlıkla uyanıyordum.
Umarım en kısa zamanda aynı tadı yakalayacağım Venezuela peynirleri Türkiye'ye gelir.
Haklısınız peynir bahane... Maksat zor günlerden geçen Venezuela halkıyla, dostlarımızla muhabbet olsun. Buna paha biçilir mi?”
“BU SAÇMALIKLARI ÖVMEK İÇİN SAMAN DA TADARSIN”
Örneğin benim de severek yediğim Mihaliç peyniri (özellikle az tuzlusu) gibi pek çok marka en önemli ihraç kalemlerimizden.
ABD de dahil onlarca ülkeye tonlarca satıyoruz.Kaldı ki Kars gravyerinden, İzmir tulumuna kadar yüzlerce çeşit peyniri olan ülkemizde Fransız ya da Hollandalı markalar da yıllardır "peynir ekmek gibi" satılıyor.
Ortada "milliyetçilik tiratları" atmayı gerektiren, kompleks yapılacak bir gelişme yok.Peki, o zaman nedir altı üstü 1500 ton süt ürünü üzerinden kopartılan bu gürültü?
Türkiye askeri sanayinin ardından enerji gibi dev cari açık kalemlerinde dışa bağımlılıktan kurtulmak için atağa kalkmışken, devede kulak bir ihracat maddesinin manşete çekilmesi size ciddi geliyor mu?
Belli ki Venezuela'yla yapılan bu küçük ticari anlaşma, Türkiye'nin bölgedeki diplomatik faaliyetlerinin ürünü işte. Ankara, ABD ve Rusya'nın nüfuz alanını genişletmek istediği bir coğrafyadan, eskilerin deyimiyle, kaz gelecek yerden tavuğu esirgemiyor.
Balkanlar'da, Afrika'da, Asya'da ittifaklar kurulan pek çok ülkeden, ham ve yarı mamul maddeler de alıyoruz.
Kaldı ki, son dönemlerde sıkça duyduğumuz "Tahıl ambarı Türkiye'ye buğday ihraç ediyorlar" şeklindeki eleştirilerde sembolleşen yaklaşımın ticari olarak da iler tutar yanı yok.
Zira buğday ithalatımızın artmasını makarna gibi işlenmiş ürünlerdeki ihracatımızdaki patlamasından bağımsız düşünmek mümkün değil.
Bu arada, Türkiye'nin süt ve süt ürünlerinde ithalatının beş katından fazlasını ihraç eden bir ülke olduğunu da hatırlatalım.
Tartışmayla ilgili şahsi görüşüme gelince...Geçtiğimiz yıl darbe girişimini yerinde izlemek üzere Venezuela'ya gittiğimde harika havası ve doğası, sıcacık, güler yüzlü insanları gibi ülkenin yemeklerine de bayılmıştım.
Sabahları bir kafede oturup, üzerine çeşit çeşit peynirlerin serpildiği Arepa'lardan atıştırmak için sabırsızlıkla uyanıyordum.
Umarım en kısa zamanda aynı tadı yakalayacağım Venezuela peynirleri Türkiye'ye gelir.
Haklısınız peynir bahane... Maksat zor günlerden geçen Venezuela halkıyla, dostlarımızla muhabbet olsun. Buna paha biçilir mi?”
“BU SAÇMALIKLARI ÖVMEK İÇİN SAMAN DA TADARSIN”
Sabah yazarı Altınok’un yazısına tepki gösteren gazeteci Hasan Erşan ise dikkat çeken bir paylaşım yaptı. Erşan, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı:
Samanla pamukta ithal ediyoruz..
Artık bu saçmalıkları savunma adına samandan da tadarsın.. Ha pamuk mu? Gecinden versin
Samanla pamukta ithal ediyoruz..
Artık bu saçmalıkları savunma adına samandan da tadarsın.. Ha pamuk mu? Gecinden versin
Gündem, 26 Ağustos 2020 15:50
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Çayırovalı genç tiyatrocular büyük alkış aldı!
Erdoğan, Akın Gürlek'e fırça mı attı?
Körfez GB’de karatecilerin kuşak sevinci!
Kocaeli artık sanayi kenti değil mi?
Hayvan yeminin yarısı Ormanya’dan
Kapanca Festivali, özel sergilere ev sahipliği yapacak
On binlerce kişi Fuar Park’a akın etti!
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, KOTO’da ağırlandı
Kocaeli vekili Gergerlioğlu’ndan TFF için bağımsız denetim çağrısı
Harikalar Sahili’nde uçurtmalar babalar için uçtu!
TCDD de borca battı!
İzmit Alışveriş Festivali başlıyor
Yine çete baskını: Dönen para 10 milyar TL
Ülkücüler Şile’deki bu düğünde buluştu!
Milyonlarca öğrencinin beklediği haber!
Genç kız kendisini iple tavana asarak canına kıydı
Şehit Özcan Kan Fen Lisesi festivalinde robot sahne aldı!
Öğretmenler yerde sürüklendi
Kapalıya imha paylaşımı yapan her yerde aranıyor!
Sanat Kafe'de önemli bir buluşma daha
Otoyolun o noktası 24 saat trafiğe kapatılacak!
Büyükakın’dan müjde: Akvaryum bir hafta daha ücretsiz
Durmak yok taşınmazların satışına devam
Yeni mezunlar ve iş arayanlar Kılavuz Kariyer ile yine sertifikalandırıldı
Lunaparkta çarpışan araba kapma yarışı!
Gölcük’te özensiz iş! Mazgal konulmadı
Paketli gıda almadan önce iki kere düşünün!
Dev akvaryumu ilk günde 15 bin kişi ziyaret etti
Havalimanı milyonları yutuyor!
Pazar kahvaltısı bile lüks oldu!
Başkan Hürriyet’ten davet var! Herkesi Kapanca Sokak Festivaline bekliyoruz
En çok milyarder o şehirde yaşıyor!
Destek yoksa hapse atılırsınız mı denildi?
Dilovası’nda MHP’yi ziyaret eden edene
Büyükakın çocuklarla eğlendi!
O vekil nasıl dolandırıldı?
Sarsıntılar büyük depremin habercisi mi?
İzmitli iş kadını kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti
Millî birliğimizi tehdit edecek bu senaryodan uzak durun
