3 aylık emek boşa gitti
Sağlık, 04 Haziran 2020 13:52Korona virüs salgınının ardından normalleşme sürecini değerlendiren Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol, “Bugün caddeler insan kaynıyordu. İnsanlara deli misiniz, şaka mı yapıyorsunuz demek istiyorum. Bir hekim olarak 3 aylık emeğimizin boşa gittiğini hissediyorum” ifadelerini kullandı.
Korona virüs salgının ardından normalleşme adımları kapsamında 1 Haziran’dan itibaren birçok kapalı mekânlar faaliyete geçerken Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol yaşanan sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu.RS FM’de Atilla Güner’le Akşam Postası programına konuk olan Şenol, "Bugün caddeler insan kaynıyordu. İnsanlara deli misiniz, şaka mı yapıyorsunuz demek istiyorum.
Bir hekim olarak 3 aylık emeğimizin boşa gittiğini hissediyorum" dedi.“Dışarı çıkıldığı ve kalabalığa gidildiği zaman başımız belaya girecek” diyen Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol, “Biz evimizde oturuyoruz diye virüs bir yere gitmedi.
Bizimle buluşmak için hazır bekliyor. Dışarıya çıktığımız anda ya da kalabalığa girdiğimiz zaman başımız derde girecek. Ben Ankara’da yaşıyorum ve bugün Tunalı Hilmi ve Bahçelievler’de gündüz bu saatte ilk defa uğruyorum. 3 aydır ev ve işimden başka bir yere gitmiyorum. Gördüğüm manzara çok ürkütücüydü. Çok kızgınım. İnsanların bu sürecin bu şekilde gidemeyeceğini bilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Virüsün affetmediği ve evde durularak buluşma riskinin yatıştırıldığını ifade eden Prof. Dr. Şenol, “Bağışıklık kazanmak diye bir macera yok, bunu hepimiz biliyoruz. Bu maceranın sonu bağışıklıkla bitmez. Virüs affetmiyor, çok bulaşıcı ve biz evimizde durarak bulaşma riskini biraz yatıştırdık. Belirti ve buğuların çıkması uzun bir zaman alıyor. Diyelim ki bugün bulaştı siz bunu 14 gün sonra öğreniyorsunuz. Sonrasında alacağınız tedbirler gecikmiş oluyor” dedi.Prof. Dr. Şenol, sözlerini şöyle sürdürdü:
"CİDDİ HASTALAR SOKAKLARDA KALDILAR"
"Biz hastaneler olarak bütün hastaları, servisleri iptal ettik. Bu hastalar bütün servisleri kapladı. Şimdi ise normale dönmek zorunda olan tek bir yer var orası da hastanelerin bir bölümü. Ciddi hastalar sokaklarda kaldılar. Parası olmayan, özel hastanelere gidemeyen artık bunu tolere edebilecek durumda değil. Biz hastanelerde yüzde 100 olarak kullandığımız servisleri yüzde 20’ye indireceğiz""
SANKİ PARALEL EVRENE IŞINLANMIŞ GİBİ BİR HİSSE KAPILDIM"
"İkinci dalgadan çok hastane kapasiteleri ve bizlerin fiziksel ve zihinsel tükenmişliği sıkıntılı geçer. İnsanlara deli misiniz? şaka mı yapıyorsunuz? Demek istiyorum. Bugün sanki paralel evrene ışınlanmış gibi bir hisse kapıldım. Trafik, kafelerin doluluğu ve kuyruklar tamamen delilik. Bebek arabasıyla gezenler, 90 yaşında olup dışarıda olan da var""
3 AYIMIN HEBA OLDUĞUNU HİSSETTİM"
Bir hekim olarak 3 aylık emeğimizin boşa gittiğini hissediyorum" dedi.“Dışarı çıkıldığı ve kalabalığa gidildiği zaman başımız belaya girecek” diyen Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol, “Biz evimizde oturuyoruz diye virüs bir yere gitmedi.
Bizimle buluşmak için hazır bekliyor. Dışarıya çıktığımız anda ya da kalabalığa girdiğimiz zaman başımız derde girecek. Ben Ankara’da yaşıyorum ve bugün Tunalı Hilmi ve Bahçelievler’de gündüz bu saatte ilk defa uğruyorum. 3 aydır ev ve işimden başka bir yere gitmiyorum. Gördüğüm manzara çok ürkütücüydü. Çok kızgınım. İnsanların bu sürecin bu şekilde gidemeyeceğini bilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Virüsün affetmediği ve evde durularak buluşma riskinin yatıştırıldığını ifade eden Prof. Dr. Şenol, “Bağışıklık kazanmak diye bir macera yok, bunu hepimiz biliyoruz. Bu maceranın sonu bağışıklıkla bitmez. Virüs affetmiyor, çok bulaşıcı ve biz evimizde durarak bulaşma riskini biraz yatıştırdık. Belirti ve buğuların çıkması uzun bir zaman alıyor. Diyelim ki bugün bulaştı siz bunu 14 gün sonra öğreniyorsunuz. Sonrasında alacağınız tedbirler gecikmiş oluyor” dedi.Prof. Dr. Şenol, sözlerini şöyle sürdürdü:
"CİDDİ HASTALAR SOKAKLARDA KALDILAR"
"Biz hastaneler olarak bütün hastaları, servisleri iptal ettik. Bu hastalar bütün servisleri kapladı. Şimdi ise normale dönmek zorunda olan tek bir yer var orası da hastanelerin bir bölümü. Ciddi hastalar sokaklarda kaldılar. Parası olmayan, özel hastanelere gidemeyen artık bunu tolere edebilecek durumda değil. Biz hastanelerde yüzde 100 olarak kullandığımız servisleri yüzde 20’ye indireceğiz""
SANKİ PARALEL EVRENE IŞINLANMIŞ GİBİ BİR HİSSE KAPILDIM"
"İkinci dalgadan çok hastane kapasiteleri ve bizlerin fiziksel ve zihinsel tükenmişliği sıkıntılı geçer. İnsanlara deli misiniz? şaka mı yapıyorsunuz? Demek istiyorum. Bugün sanki paralel evrene ışınlanmış gibi bir hisse kapıldım. Trafik, kafelerin doluluğu ve kuyruklar tamamen delilik. Bebek arabasıyla gezenler, 90 yaşında olup dışarıda olan da var""
3 AYIMIN HEBA OLDUĞUNU HİSSETTİM"
"Ben 65 yaş üstünün bu şekilde eve kapatılmasını çok da memnun değilim. 3 ayımın heba olduğunu hissettim bir hekim olarak. İnsanlarda algı farklı olmuş diye düşünüyorum. Bir ilacı var ve ilacın da ne işe yaradığını bilmiyoruz onu da veriyorlar bize evlerimize gönderiyorlarmış gibi bir algı mı, bir delilik hali mi, yoksa bunalmışlıktan kaynaklı bir patlama mı şuan da çözemiyorum ama bu böyle giderse bu kadar aktif vakayla bu kadar erken hareketlenmek bize pahalıya patlar."
Sağlık, 04 Haziran 2020 13:52
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Kocaeli’de mavi bayraklı plajlar tüm kriterlere uygun
Sahillerde yoğun kontrol
2 milyonluk KOSGEB desteği balon çıktı!
İzmit’te 28 Haziran Futbol Şenliği heyecanı başladı
Kenan Sofuoğlu’ndan Başiskele’deki o merkeze tam not
Ormanya’da açık havada sinema
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Sektörü 2’inci kez KOTO’da toplandı
SEDAŞ’tan dolandırılmayın uyarısı
Kafe ve restoranlarda yeni dönem başlıyor
Derince’nin mahallelerinde şenlik var!
Gebze’deki çöken binanın bilirkişi raporuna ne oldu?
Dilovası'nda başkan yardımcısı gözaltına alındı
Emekli polislere yeni sosyal yaşam alanı için ilk adım atıldı
Kocaeli'de trafik cezaları ve radar uygulamaları vatandaşı mağdur ediyor
İzmit’te esnaf ve vatandaşı buluşturan Alışveriş Festivali başladı
Emekli ve asgari ücretliler için ara zam çağrısı
Ümit Özdağ'a Şeyh Said cezası!
TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı 35 gün kapalı kalacak
Muhalefetin çamur güreşine bizi çekmesine izin vermiyoruz!
Bu mu adalet?
Dilovası’nda o park ve mesire alanı yenileniyor
Çayırova Fatih Sultan Mehmet Parkı’nda çalışmalara devam
Büyükakın: Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak
Güngör çiftine Güle güle oturun dediler!
Derince Harikalar Sahili’nde harika konser!
Körfez zabıtasından güvenli ulaşım denetimi
İzmit’ten Büyükada’ya vapur gezisi
5 bin haneye yetecek elektriği kaçak olarak kullandılar!
Hindistan-AB Serbest Ticaret Anlaşması rekabet gücümüzü zorlayabilir
Başiskele’deki dünya rekoru kırılan projede 9 köprünün montaj işi tamam
Kocaeli’de konut satışındaki düşüşün sebebi ne?
Bu değirmenin suyu nereden geliyor?
Öğrencileri mezun olmadan sektörle buluşturan GEBKİM modeli tanıtıldı
Son anketten AKP açık ara birinci mi çıktı?
Körfezim Eğitim Kurumları’nda liseye geçiş coşkusu!
KOÜ’de kulakların pasını silen müzik dinletisi
Hayat kimya, Türkiye’nin en mutlu işyerleri listesinde
Başkan Hürriyet Fas’taki UCLG Dünya Kongresi’nde konuşacak
Vali Aktaş, Derince’de projeleri yerinde inceledi
