Elektriğe zam gelecek
Ekonomi, 04 Haziran 2019 10:25TÜİK'in enflasyon hesaplamasını eleştiren Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, seçimlerden hemen sonra elektriğe zam geleceğini ve ülkedeki her vatandaşın enflasyonu daha derin hissedeceğini yazdı.
Ekonominin kötü gidişatını köşesine taşıyan Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, TÜİK'in enflasyon rakamlarının gerçeği yansıtmadığını söyledi.Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'ın TÜİK'in başına arkadaşını getirdiğini de hatırlatan Muratoğlu, "Bu enflasyonun düşmüş hali… Nasıl düşük çıkıyor peki? Çok basit, veri toplama yöntemi değişti! İstatistik Kurumu bu yılbaşından itibaren ciro bazlı örneklem yöntemine geçti.
Bu ne demek? “Arkadaşım, seni kaç enflasyon kurtarır?” diye sorup, onu söylemek! Arkadaşım derken, Berat Albayrak enflasyonu açıklayan kurumun başına arkadaşını getirmişti. Daha samimilerse Berat'çığım da diyebilir tabii ki!" ifadelerini kullandı.Seçimlerden hemen sonra elektriğe zam geleceğini, bununla ilgili anlaşmaların dahi yapıldığını da söyleyen Muratoğlu, "Seçimden hemen sonra elektriğe zam gelecek.
Bunun anlaşması çoktan yapıldı. Elektriğe zam demek yaşama zam demek… Son parayı pulu da harcayan İktidarın mantığı, bari seçim bitene kadar idare etsek… Sonrasında her canlı enflasyonu hissedecek!" diye yazdı.İşte Muratoğlu'nun 'Enflasyon İnşallaha Maşallaha kaldı' isimli o yazısı:Yüzde 18.71 gelen mayıs ayı enflasyon rakamları halkımızın bayramını kutladı. Hazine ve Maliye Bakanı, “Enflasyonda düşüş trendi sürüyor. İnşallah, yıl sonunda hedeflediğimiz rakamları tutturacağız” deyip bayram coşkusunu bir kat daha artırdı!
Belli ki işimiz inşallah, maşallaha kaldı. Bu enflasyonu millete başarı olarak anlatmak ve yedirebilmek ayrı bir meziyet olsa gerek…Sahi fiyat artışlarını kime şikayet edecektik? Zabıtayı mı arayacaktık? Zam yapan devletse ne yapacaktık?Peki dersen ki kim inanıyor? Kimsenin inanmadığı rakamların açıklanması için devlet vergilerimizle birilerine maaş ödüyor. Madem parasını veriyoruz, açıklasınlar tabii…
Bu enflasyonun düşmüş hali… Nasıl düşük çıkıyor peki? Çok basit, veri toplama yöntemi değişti! İstatistik Kurumu bu yılbaşından itibaren ciro bazlı örneklem yöntemine geçti. Bu ne demek? “Arkadaşım, seni kaç enflasyon kurtarır?” diye sorup, onu söylemek!Arkadaşım derken, Berat Albayrak enflasyonu açıklayan kurumun başına arkadaşını getirmişti. Daha samimilerse Berat'çığım da diyebilir tabii ki!Şöyle anlatayım…
İstanbul Ticaret Odası da hesaplıyor bu enflasyonu… Onun gıda enflasyonu mayısta yüzde 1.39 artıyor. Devletin İstatistik Kurumu hesaplıyor, aynı gıda fiyatları onda yüzde 1.18 düşmüş çıkıyor. Artık nereden alışveriş yapıyorsa neden bizden gizliyor?Tüm süt ürünleri bir ayda yüzde 20 zamlanmış. Oysa yıllık enflasyon artışı yüzde 18.71'de kalmış! Hiçbir şey olmasa bile kesinlikle bir şeyler olmuş. YSK karar alsa, şu enflasyon bir daha mı hesaplasa?
Zira bu zamlardan İktidar hariç herkes sorumlu! Bilmiyorlar mı arz-talep kanununu? Üretim az ise fiyat artar. Üretim artarsa fiyat düşer. Anlaması çok da zor değil!Üretim artıyor mu? Hayır! Fiyatlar nasıl artmıyor? Şöyle ki; ülke küçülüyor, tüketim düşüyor. Millet alışveriş yapacak parayı bulamıyor. Yapılan üretim fazla bile geliyor.Tabii yine de ufak tefek pürüzler yok değil bu denklemde. Bu açıklanan tüketicinin, senin, benim, çarşı, pazar fiyatlarıyla hesaplanan enflasyon. Bir de bunun değişik modeli var.
Üreticinin enflasyonu.Üretici fiyatlarında açıklanan artış ne kadar? Yüzde 28.71 açıklandı. Arada yüzde 10 fark var. Bu duruma göre üretici zararına satış yapıyor. Sevabına satıyor. Hobi olarak üretiyor, zevk için kredi alıyor.Merkez Bankası'nın bu yıl için açıkladığı hedef neydi? Yüzde 5… Neremle gülsem bilemedim şimdi!
Açıklanan enflasyon gerçeğinin törpülenmiş hali… Durmuyor yılanoğlu…Seçimden hemen sonra elektriğe zam gelecek. Bunun anlaşması çoktan yapıldı. Elektriğe zam demek yaşama zam demek… Son parayı pulu da harcayan İktidarın mantığı, bari seçim bitene kadar idare etsek… Sonrasında her canlı enflasyonu hissedecek!
Bu ne demek? “Arkadaşım, seni kaç enflasyon kurtarır?” diye sorup, onu söylemek! Arkadaşım derken, Berat Albayrak enflasyonu açıklayan kurumun başına arkadaşını getirmişti. Daha samimilerse Berat'çığım da diyebilir tabii ki!" ifadelerini kullandı.Seçimlerden hemen sonra elektriğe zam geleceğini, bununla ilgili anlaşmaların dahi yapıldığını da söyleyen Muratoğlu, "Seçimden hemen sonra elektriğe zam gelecek.
Bunun anlaşması çoktan yapıldı. Elektriğe zam demek yaşama zam demek… Son parayı pulu da harcayan İktidarın mantığı, bari seçim bitene kadar idare etsek… Sonrasında her canlı enflasyonu hissedecek!" diye yazdı.İşte Muratoğlu'nun 'Enflasyon İnşallaha Maşallaha kaldı' isimli o yazısı:Yüzde 18.71 gelen mayıs ayı enflasyon rakamları halkımızın bayramını kutladı. Hazine ve Maliye Bakanı, “Enflasyonda düşüş trendi sürüyor. İnşallah, yıl sonunda hedeflediğimiz rakamları tutturacağız” deyip bayram coşkusunu bir kat daha artırdı!
Belli ki işimiz inşallah, maşallaha kaldı. Bu enflasyonu millete başarı olarak anlatmak ve yedirebilmek ayrı bir meziyet olsa gerek…Sahi fiyat artışlarını kime şikayet edecektik? Zabıtayı mı arayacaktık? Zam yapan devletse ne yapacaktık?Peki dersen ki kim inanıyor? Kimsenin inanmadığı rakamların açıklanması için devlet vergilerimizle birilerine maaş ödüyor. Madem parasını veriyoruz, açıklasınlar tabii…
Bu enflasyonun düşmüş hali… Nasıl düşük çıkıyor peki? Çok basit, veri toplama yöntemi değişti! İstatistik Kurumu bu yılbaşından itibaren ciro bazlı örneklem yöntemine geçti. Bu ne demek? “Arkadaşım, seni kaç enflasyon kurtarır?” diye sorup, onu söylemek!Arkadaşım derken, Berat Albayrak enflasyonu açıklayan kurumun başına arkadaşını getirmişti. Daha samimilerse Berat'çığım da diyebilir tabii ki!Şöyle anlatayım…
İstanbul Ticaret Odası da hesaplıyor bu enflasyonu… Onun gıda enflasyonu mayısta yüzde 1.39 artıyor. Devletin İstatistik Kurumu hesaplıyor, aynı gıda fiyatları onda yüzde 1.18 düşmüş çıkıyor. Artık nereden alışveriş yapıyorsa neden bizden gizliyor?Tüm süt ürünleri bir ayda yüzde 20 zamlanmış. Oysa yıllık enflasyon artışı yüzde 18.71'de kalmış! Hiçbir şey olmasa bile kesinlikle bir şeyler olmuş. YSK karar alsa, şu enflasyon bir daha mı hesaplasa?
Zira bu zamlardan İktidar hariç herkes sorumlu! Bilmiyorlar mı arz-talep kanununu? Üretim az ise fiyat artar. Üretim artarsa fiyat düşer. Anlaması çok da zor değil!Üretim artıyor mu? Hayır! Fiyatlar nasıl artmıyor? Şöyle ki; ülke küçülüyor, tüketim düşüyor. Millet alışveriş yapacak parayı bulamıyor. Yapılan üretim fazla bile geliyor.Tabii yine de ufak tefek pürüzler yok değil bu denklemde. Bu açıklanan tüketicinin, senin, benim, çarşı, pazar fiyatlarıyla hesaplanan enflasyon. Bir de bunun değişik modeli var.
Üreticinin enflasyonu.Üretici fiyatlarında açıklanan artış ne kadar? Yüzde 28.71 açıklandı. Arada yüzde 10 fark var. Bu duruma göre üretici zararına satış yapıyor. Sevabına satıyor. Hobi olarak üretiyor, zevk için kredi alıyor.Merkez Bankası'nın bu yıl için açıkladığı hedef neydi? Yüzde 5… Neremle gülsem bilemedim şimdi!
Açıklanan enflasyon gerçeğinin törpülenmiş hali… Durmuyor yılanoğlu…Seçimden hemen sonra elektriğe zam gelecek. Bunun anlaşması çoktan yapıldı. Elektriğe zam demek yaşama zam demek… Son parayı pulu da harcayan İktidarın mantığı, bari seçim bitene kadar idare etsek… Sonrasında her canlı enflasyonu hissedecek!
Ekonomi, 04 Haziran 2019 10:25
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Dilovası’ndaki yangın faciasıyla ilgili 7 kişi tutuklandı
Herkes memleketinde yaşasa Kocaeli nüfusu ne kadar olurdu?
3. Kapanca Festivali böyle başladı
Dilovası Belediyesi’nin yeni hizmet binasında sona yaklaşılıyor
Geleceğin kadın girişimcileri Gebze’de ödüllendirildi
Kocaeli Bilnet Okulları’nda mezuniyet coşkusu
Kocaeli’ndeki toplu taşımada yeni hatlar yolda
Tarihçi Volkan Şenel Körfez Meclisi’nde konuştu
Çayırova’daki bu konserde 80’ler rüzgarı esti!
Körfez Hodri Meydan 1989 taraftarlarının artık bir derneği var!
Kocaeli’de mavi bayraklı plajlar tüm kriterlere uygun
Sahillerde yoğun kontrol
2 milyonluk KOSGEB desteği balon çıktı!
İzmit’te 28 Haziran Futbol Şenliği heyecanı başladı
Kenan Sofuoğlu’ndan Başiskele’deki o merkeze tam not
Ormanya’da açık havada sinema
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Sektörü 2’inci kez KOTO’da toplandı
SEDAŞ’tan dolandırılmayın uyarısı
Kafe ve restoranlarda yeni dönem başlıyor
Derince’nin mahallelerinde şenlik var!
Gebze’deki çöken binanın bilirkişi raporuna ne oldu?
Dilovası'nda başkan yardımcısı gözaltına alındı
Emekli polislere yeni sosyal yaşam alanı için ilk adım atıldı
Kocaeli'de trafik cezaları ve radar uygulamaları vatandaşı mağdur ediyor
İzmit’te esnaf ve vatandaşı buluşturan Alışveriş Festivali başladı
Emekli ve asgari ücretliler için ara zam çağrısı
Ümit Özdağ'a Şeyh Said cezası!
TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı 35 gün kapalı kalacak
Muhalefetin çamur güreşine bizi çekmesine izin vermiyoruz!
Bu mu adalet?
Dilovası’nda o park ve mesire alanı yenileniyor
Çayırova Fatih Sultan Mehmet Parkı’nda çalışmalara devam
Büyükakın: Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak
Güngör çiftine Güle güle oturun dediler!
Derince Harikalar Sahili’nde harika konser!
Körfez zabıtasından güvenli ulaşım denetimi
İzmit’ten Büyükada’ya vapur gezisi
5 bin haneye yetecek elektriği kaçak olarak kullandılar!
Hindistan-AB Serbest Ticaret Anlaşması rekabet gücümüzü zorlayabilir
