Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak!
Ekonomi, 11 Mayıs 2019 02:11İktidarın İstanbul'u almak için elindeki tüm imkanları kullanacağını söyleyen Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, "Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak" dedi.
24 Haziran seçimleri sırasında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ekonomi düzelecek vaadinin tam tersine daha da kötüleştiğini köşesine taşıyan Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, "İktidar, İstanbul'u almak adına piyasaları olduğundan iyi göstermek için ellerindeki bütün imkanları kullanacak" ifadelerini kullandı.
Dünya ülkelerinin gözünde ekonomimizin dipte olduğunu da dile getiren Muratoğlu, "Yine de dünyanın gözünde imajımız yerlerde... Para getirmezler bu ülkeye… Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak" diye yazdı.İşte Murat Muratoğlu'nun o yazısı:
Geçen yıl 19 Haziran'da Adana'da iş dünyası ile buluşan Erdoğan; “Yetkiyi bana verin. Faizle, kurla mücadeleyi bana bırakın”dedi.“
Ben 16 yıldır yapıyorum bu işi” diye başlayıp, “Tamam, son dönemler biraz sıkıntılı geçti. O iş bende, sen rahat ol, garantisi benim” tadında devam etti.Seçim bitti. Ülkenin yönetim sistemi değişti.
Kıyıda köşede kalmış ne kadar yetki varsa kendisine devredildi. Vatandaş aynı şeyleri düşündü, aynı şeyi yaptı, aynı kişilere oy verdi.
Gördü etkiyi.Cebinden ödedi bedelini.Peki, ekonomi iyileşti mi? Hayır! Daha kötüye gitti. Aynı şeyleri düşünürsen aynı şeyleri yaparsın.
Aynı şeyleri yaparsan aynı sonuçlara katlanırsın.O ne yaptı? Ekonomiyi damadına bıraktı. Bu iş liyakat işidir. Takım ve güven işidir.
Bu işi bana bırakın ben hallederim, içinden geçerim, aklını alırım tarzı ile olmaz. Ne Amerika, ne İngiltere, ne başka bir ülke…
Kimse başaramaz!Bir kere faiz ve kur ile mücadele edilmez! Bunlar problem değildir, belirtidir. Ekonomiyi nasıl yönetiyorsan ona göre dengelenir.
Kısaca yediğin hurmaların tırmalamasıdır. Ekonominin aynasıdır.Kötü yönettiğin belli olmasın diye sayılarla oynarsın, suni olarak baskılarsın, hesaplama yöntemlerini değiştirir öyle yayınlarsın. Sonrasında geldiğimiz yer burası…
Her şey daha pahalı…Para politikaları ince ayarlardır, ekonomiyi kurtarmazlar ama duvara çarptırırlar. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde bağımsızdırlar.Buyurun işte faiz ile dövizin bırakılmış hali…
Ne yaptı yeni? Para arıyoruz, bizim bütçe kerkenez… Mevcut düzende Türkiye'ye para gelmez. Para politikası böyle yürütülmez!Hele yabancı yatırımcılara dediği gibi; “Merkez Bankası bağımsız olamaz”, “faiz sebep enflasyon neticedir” mantığı ile devam ederse daha çok muhtaç oluruz soğana, patatese…
Değerli halkımızın nasıl bir hayal dünyası içinde yaşadığı, neye istinaden oy kullandığı, bütün dünyayı bize düşman sandığı biliniyor.Sonuçta bu millet profesöründen, simitçisine telefonda polis, asker, savcı diyenlere hatta çiftlikbank tombiğine dahi inanmış üstüne de dolandırılmış saf insanlardan oluşuyor.
İyi niyetli diyelim, sonunun nasıl olacağını pek düşünmüyor.Siz düşünmeyin, ekonomiyi bana bırakın, ben size ne olacağını anlatayım. Seçimlere kadar yaprak kıpırdamayacak.İktidar, İstanbul'u almak adına piyasaları olduğundan iyi göstermek için ellerindeki bütün imkanları kullanacak.
O kadar afra tafraya İran'dan petrol alımını kestik. Muhtemelen Rus S-400 füzeleri işi de buna benzer olacak.Yine de dünyanın gözünde imajımız yerlerde... Para getirmezler bu ülkeye…
Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak.
Dünya ülkelerinin gözünde ekonomimizin dipte olduğunu da dile getiren Muratoğlu, "Yine de dünyanın gözünde imajımız yerlerde... Para getirmezler bu ülkeye… Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak" diye yazdı.İşte Murat Muratoğlu'nun o yazısı:
Geçen yıl 19 Haziran'da Adana'da iş dünyası ile buluşan Erdoğan; “Yetkiyi bana verin. Faizle, kurla mücadeleyi bana bırakın”dedi.“
Ben 16 yıldır yapıyorum bu işi” diye başlayıp, “Tamam, son dönemler biraz sıkıntılı geçti. O iş bende, sen rahat ol, garantisi benim” tadında devam etti.Seçim bitti. Ülkenin yönetim sistemi değişti.
Kıyıda köşede kalmış ne kadar yetki varsa kendisine devredildi. Vatandaş aynı şeyleri düşündü, aynı şeyi yaptı, aynı kişilere oy verdi.
Gördü etkiyi.Cebinden ödedi bedelini.Peki, ekonomi iyileşti mi? Hayır! Daha kötüye gitti. Aynı şeyleri düşünürsen aynı şeyleri yaparsın.
Aynı şeyleri yaparsan aynı sonuçlara katlanırsın.O ne yaptı? Ekonomiyi damadına bıraktı. Bu iş liyakat işidir. Takım ve güven işidir.
Bu işi bana bırakın ben hallederim, içinden geçerim, aklını alırım tarzı ile olmaz. Ne Amerika, ne İngiltere, ne başka bir ülke…
Kimse başaramaz!Bir kere faiz ve kur ile mücadele edilmez! Bunlar problem değildir, belirtidir. Ekonomiyi nasıl yönetiyorsan ona göre dengelenir.
Kısaca yediğin hurmaların tırmalamasıdır. Ekonominin aynasıdır.Kötü yönettiğin belli olmasın diye sayılarla oynarsın, suni olarak baskılarsın, hesaplama yöntemlerini değiştirir öyle yayınlarsın. Sonrasında geldiğimiz yer burası…
Her şey daha pahalı…Para politikaları ince ayarlardır, ekonomiyi kurtarmazlar ama duvara çarptırırlar. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde bağımsızdırlar.Buyurun işte faiz ile dövizin bırakılmış hali…
Ne yaptı yeni? Para arıyoruz, bizim bütçe kerkenez… Mevcut düzende Türkiye'ye para gelmez. Para politikası böyle yürütülmez!Hele yabancı yatırımcılara dediği gibi; “Merkez Bankası bağımsız olamaz”, “faiz sebep enflasyon neticedir” mantığı ile devam ederse daha çok muhtaç oluruz soğana, patatese…
Değerli halkımızın nasıl bir hayal dünyası içinde yaşadığı, neye istinaden oy kullandığı, bütün dünyayı bize düşman sandığı biliniyor.Sonuçta bu millet profesöründen, simitçisine telefonda polis, asker, savcı diyenlere hatta çiftlikbank tombiğine dahi inanmış üstüne de dolandırılmış saf insanlardan oluşuyor.
İyi niyetli diyelim, sonunun nasıl olacağını pek düşünmüyor.Siz düşünmeyin, ekonomiyi bana bırakın, ben size ne olacağını anlatayım. Seçimlere kadar yaprak kıpırdamayacak.İktidar, İstanbul'u almak adına piyasaları olduğundan iyi göstermek için ellerindeki bütün imkanları kullanacak.
O kadar afra tafraya İran'dan petrol alımını kestik. Muhtemelen Rus S-400 füzeleri işi de buna benzer olacak.Yine de dünyanın gözünde imajımız yerlerde... Para getirmezler bu ülkeye…
Ekonomi en az iki yıl belini doğrultamayacak.
Ekonomi, 11 Mayıs 2019 02:11
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Herkes memleketinde yaşasa Kocaeli nüfusu ne kadar olurdu?
3. Kapanca Festivali böyle başladı
Dilovası Belediyesi’nin yeni hizmet binasında sona yaklaşılıyor
Geleceğin kadın girişimcileri Gebze’de ödüllendirildi
Kocaeli Bilnet Okulları’nda mezuniyet coşkusu
Kocaeli’ndeki toplu taşımada yeni hatlar yolda
Tarihçi Volkan Şenel Körfez Meclisi’nde konuştu
Çayırova’daki bu konserde 80’ler rüzgarı esti!
Körfez Hodri Meydan 1989 taraftarlarının artık bir derneği var!
Kocaeli’de mavi bayraklı plajlar tüm kriterlere uygun
Sahillerde yoğun kontrol
2 milyonluk KOSGEB desteği balon çıktı!
İzmit’te 28 Haziran Futbol Şenliği heyecanı başladı
Kenan Sofuoğlu’ndan Başiskele’deki o merkeze tam not
Ormanya’da açık havada sinema
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Sektörü 2’inci kez KOTO’da toplandı
SEDAŞ’tan dolandırılmayın uyarısı
Kafe ve restoranlarda yeni dönem başlıyor
Derince’nin mahallelerinde şenlik var!
Gebze’deki çöken binanın bilirkişi raporuna ne oldu?
Dilovası'nda başkan yardımcısı gözaltına alındı
Emekli polislere yeni sosyal yaşam alanı için ilk adım atıldı
Kocaeli'de trafik cezaları ve radar uygulamaları vatandaşı mağdur ediyor
İzmit’te esnaf ve vatandaşı buluşturan Alışveriş Festivali başladı
Emekli ve asgari ücretliler için ara zam çağrısı
Ümit Özdağ'a Şeyh Said cezası!
TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı 35 gün kapalı kalacak
Muhalefetin çamur güreşine bizi çekmesine izin vermiyoruz!
Bu mu adalet?
Dilovası’nda o park ve mesire alanı yenileniyor
Çayırova Fatih Sultan Mehmet Parkı’nda çalışmalara devam
Büyükakın: Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak
Güngör çiftine Güle güle oturun dediler!
Derince Harikalar Sahili’nde harika konser!
Körfez zabıtasından güvenli ulaşım denetimi
İzmit’ten Büyükada’ya vapur gezisi
5 bin haneye yetecek elektriği kaçak olarak kullandılar!
Hindistan-AB Serbest Ticaret Anlaşması rekabet gücümüzü zorlayabilir
Başiskele’deki dünya rekoru kırılan projede 9 köprünün montaj işi tamam
