Bu teklif ne memurun ne emeklinin sofrasına çare olur, ne de yarasına merhem!
Sağlık, 18 Ağustos 2025 01:28Türkiye Kamu Sen’e bağlık sendikaların 18 Ağustosa 2025 tarihinde İş bırakma bırakmaları nedeniyle Türk Sağlık Sen Kocaeli Şube Başkanı Ömer Çeker’de Kocaeli Devlet Hastanesi önünde basın açıklaması yaptı.
Türk Sağlık Sen Kocaeli Şube Başkanı Ömer Çeker şöyle konuştu:
Bugün burada yalnızca kendi geleceğimiz için değil, 4 milyon kamu çalışanı, 2,5 milyon emekli ve aileleriyle birlikte 25 milyon insanımızın onurlu bir yaşam mücadelesi için toplandık.
Bizler, emeğin, alın terinin ve kamu hizmetinin temsilcileriyiz.
Hak aramak için buradayız, hakkımızı almak için buradayız, adalet için buradayız!
8, Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerinde kamu işveren tarafı bize ne teklif etti?
2026 yılı için %10+6, 2027 yılı için %4+4… bu teklife şaka gibi Cuma günü 1000 TL taban aylığa zam eklemişlerdir.
Soruyorum sizlere: Bu oranlar, bu zam mutfakta kaynayan tencerenin derdine derman olur mu?
Çarşıda, pazarda, markette hızla artan fiyatlara karşı bir anlam ifade eder mi?
Kiraların maaşları aştığı bir ülkede memura, emekliye nefes aldırır mı? El betteki Hayır! Bu nedenle biz de bu teklife hayır diyoruz!
Bu teklif ne memurun ne emeklinin sofrasına çare olur, ne de yarasına merhem!
Bu teklif, milyonların alın terini yok sayan bir tekliftir.
O yüzden biz bu teklifi reddettik, bugün de meydanlarda yüksek sesle reddediyoruz!
Ekonomik gerçekler ortada…
Akaryakıta gelen zamlar, vergilerdeki ve cezalardaki artışlar, markette, pazarda uçan fiyatlar, zorunlu tüketim mallarındaki fahiş artışlar… Hepsi açıklanan enflasyonun çok üzerinde.
Kiralar, memur maaşlarını ezip geçmiş durumda.
Büyükşehirlerde ve kıyı bölgelerinde memur barınamıyor, görev yerleri boş kalıyor.
Çünkü maaş ile kira yarışılamaz hale geldi!
Bir gerçeğin altını özellikle çiziyoruz:
Memur ve emekli maaşları bugün insanca yaşamaya yetmiyor. Maaşlar, her ay eriyor.
Emeklilerimiz temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor.
İlave ek ödeme emekli maaşlarına yansıtılmazsa, bu mağduriyet önümüzdeki iki yılda daha da derinleşecek.
Yoksulluk, hem çalışanın hem de emeklinin kaçınılmaz kaderi haline gelecek.
Kamuda aynı işi yapan, benzer eğitim düzeyine sahip ama farklı statüdeki çalışanlar arasında uçurumlar var.
Getirilen bu teklif, bu adaletsizliği gidermiyor.
Soruyoruz:
Bu mudur adalet?
Bu mudur çalışma barışı?
Biz adalet istiyoruz!
Biz hakkaniyet istiyoruz!
Biz sağlığımızı korumak için gece gündüz fedakârca çalışan sağlık personelimizin, devletin şefkat eli sosyal hizmet personelimizin hakkını istiyoruz.
Pandemide hepimiz kahramandık, unutulduk. O zaman balkonlardan alkışlandık bugün ise görmezden geliniyoruz. Bunu kabul etmiyoruz.
Maaşa makul zam, taban ve teşvik ek ödemelerine ekonomimize anlam katacak bir iyileştirme talep ediyoruz.
Giyim yardımından nöbet ücretine kadar tüm ödemelerin günümüz şartlarına uygun olmasını talep ediyoruz.
Sözleşmeliye kadro istiyor; 3+1 zulmü sona ersin diyoruz.
Atama ve nakil yönetmelikleri ile parçalanan aileler birleşsin, üniversitelerde görev yapanlar ailelerine kavuşsun diyoruz.
Yönetmeliklerle mağdur edilen aile hekimliği çalışanlarımızın sorunları çözülsün istiyoruz.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı çalışanlarının hakkı olan sosyal hizmet tazminatının verilmesini talep ediyoruz. Ay sonunda ne kadar maaş alacağımızı bilmek istiyor, tek kalem maaş talep ediyoruz.
Kaygısız, huzurlu, güvenli bir çalışma hayatına kavuşmasını istiyoruz. emeğimizin değerini ölçemezler ama hakkımızı da talep ediyoruz.
Biz, Türk ve Türkiye Yüzyılı misyonuna yakışan bir kamu düzeni istiyoruz.
Bu yüzden 2026 yılı için %88,6, 2027 yılı için %45,2 oranında zam talebimizi masaya koyduk.
Ama bize gelen, hayattan kopuk, enflasyon hedefine sıkışmış, masa başında hesaplanmış bir teklif oldu.
Aile Yılı’ndayız… Peki aileyi destekleyecek tek bir düzenleme var mı?
Reel artış istedik… Refah payı var mı?
.jpg)
Geçmiş kayıplarımızın telafisini talep ettik… Telafi var mı?
3600 ek gösterge sözü verildi… Çözüm var mı?
Vergide adalet dedik… Yük hafifledi mi?
Emekliye iyileştirme istedik… Karşılık var mı?
Bayram ikramiyesi dedik… Duyan var mı?
Yardımcı hizmetlilerin sorunları çözülsün dedik… Gören var mı?
Bugün ülke genelinde iş bırakma eylemindeyiz!
Hizmet üretmiyor, üretimden gelen gücümüzü kullanıyoruz.
Bizler; her gün canla başla, fedakârca görevini eksiksiz yerine getiren, memleketin dört bir yanında devletini onurla temsil eden kamu çalışanlarıyız.
Ancak bu ülkenin yükünü sırtlayan memurlar, hak ettiği ücreti alamıyor!
Emeğimizin karşılığını alamadığımız için buradayız, hakkımızı almak için buradayız!
O halde buradan açık ve net söylüyoruz: Kamu işvereni, gerçekleşen enflasyonu, büyüme oranlarını, refah payını, artan yaşam maliyetlerini ve geçmiş kayıplarımızı dikkate alarak yeni, gerçekçi ve kabul edilebilir bir teklif getirmelidir.
Bunu yapmazsanız, önümüzdeki iki yılda memur ve emekliler geçinme acziyetine düşecek, ülkemizin en nitelikli insan gücü çaresizlik içinde bırakılacaktır.
Kira yardımı, eş-çocuk yardımı, ısınma, ulaşım ve yemek ücreti gibi sosyal haklarda somut adımlar atılmalıdır.
Maaşlar, hayali tahminlere göre değil; markette, pazarda, kirada yaşadığımız gerçeğe göre belirlenmelidir!
Bize masa başı rakam değil, alın terimizin karşılığı olan rakam gerekiyor!
Bu sadece memurun değil, tüm milletin mücadelesidir!
Biz buradayız…
Ve hakkımızı almakta kararlıyız.
Ülkemizin dört bir yanında, aldığımız karara uyarak memurun gücünü hatırlatan, hakkı ve alın teri için omuz omuza mücadelemize destek veren tüm kamu çalışanlarına; yaptığımız bu anlamlı eyleme sabır ve anlayış gösteren, bize yürekten destek olan vatandaşlarımıza en içten teşekkürlerimi sunuyorum.
Mücadelemiz sizin mücadelenizdir, kazandığımız her hak hepimizin ortak zaferi olacaktır. Hepinize saygılar sunuyorum.
Sağlık, 18 Ağustos 2025 01:28
Yorumlar (0)
Anaokulunda çocukları sopayla dövdü!
Dağ başında gençleri keyiflendiren etkinlik
Yeniden Refah Gebze’de Bilikçi seçilmiş başkan
Çayırovalı genç tiyatrocular büyük alkış aldı!
Erdoğan, Akın Gürlek'e fırça mı attı?
Körfez GB’de karatecilerin kuşak sevinci!
Kocaeli artık sanayi kenti değil mi?
Hayvan yeminin yarısı Ormanya’dan
Kapanca Festivali, özel sergilere ev sahipliği yapacak
On binlerce kişi Fuar Park’a akın etti!
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, KOTO’da ağırlandı
Kocaeli vekili Gergerlioğlu’ndan TFF için bağımsız denetim çağrısı
Harikalar Sahili’nde uçurtmalar babalar için uçtu!
TCDD de borca battı!
İzmit Alışveriş Festivali başlıyor
Yine çete baskını: Dönen para 10 milyar TL
Ülkücüler Şile’deki bu düğünde buluştu!
Milyonlarca öğrencinin beklediği haber!
Genç kız kendisini iple tavana asarak canına kıydı
Şehit Özcan Kan Fen Lisesi festivalinde robot sahne aldı!
Öğretmenler yerde sürüklendi
Kapalıya imha paylaşımı yapan her yerde aranıyor!
Sanat Kafe'de önemli bir buluşma daha
Otoyolun o noktası 24 saat trafiğe kapatılacak!
Büyükakın’dan müjde: Akvaryum bir hafta daha ücretsiz
Durmak yok taşınmazların satışına devam
Yeni mezunlar ve iş arayanlar Kılavuz Kariyer ile yine sertifikalandırıldı
Lunaparkta çarpışan araba kapma yarışı!
Gölcük’te özensiz iş! Mazgal konulmadı
Paketli gıda almadan önce iki kere düşünün!
Dev akvaryumu ilk günde 15 bin kişi ziyaret etti
Havalimanı milyonları yutuyor!
Pazar kahvaltısı bile lüks oldu!
Başkan Hürriyet’ten davet var! Herkesi Kapanca Sokak Festivaline bekliyoruz
En çok milyarder o şehirde yaşıyor!
Destek yoksa hapse atılırsınız mı denildi?
Dilovası’nda MHP’yi ziyaret eden edene
Büyükakın çocuklarla eğlendi!
O vekil nasıl dolandırıldı?
