banner410

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Bunun adı nankörlüktür

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar Demiryollarına ilişkin rakamları paylaşarak yıllardır Erdoğan’ın ‘ Demir ağlarla biz ördük, örüyoruz’ sözlerinin gerçeği yansıtmadığını söyledi. 

21 Şubat 2019 11:20
Bunun adı nankörlüktür

Akar, Erdoğan’ın sık sık Demiryollarına ilişkin’ Demir ağlarla ne ördünüz biz ördük’ sözlerinin Cumhuriyetin ilk yıllarına gönderme olduğunu belirterek, bu sözler kabul edilemez, bu sözler Nankörlüktür dedi. Savaştan çıkmış sıkıntılarla mücadele eden 1923’li yıllarda Demiryollarında bir atılım başlatıldığının altını çizen CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar,1923-1940 yılları arasında 4.559 KM olan Demiryolu ağının savaş yılları, teknolojinin o gün şartları olmasına rağmen8500 km’ ye ulaştığını söyledi. Akar, AKP’nin 2002 yılında iktidara geldiğinde ise 11 Bin km olan Demiryolu ağının 17 yılda ancak 1740 km genişleyerek 12740 km olduğunu belirtti.
 
SAVAŞ YILLARI İLE BİLE KIYASLANAMAZLAR 
 
Ulaştırma Bakanlığına vermiş olduğu soru önergesinin cevabını paylaşan Akar, İkinci dünya savaşının etkileri ile Demiryollarının yavaşlamasına rağmen Kurtuluş Savaşı yıllarında yılda 240 KM Demiryolu yapıldığını ancak 17 yıllık AKP döneminde yılda sadece 97 km hattın kazandırıldığını söyledi. Demiryolu yük taşımacılığına da değinen CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Demiryolu yük taşımacılığının çok önem arz ettiğini, zamanla bu konuda hızlı gelişmelerin olması gerekirken yine AKP dönemi öncesi 5,3 olan yük taşımacılığının geldiğimiz nokta da 4,3 ‘e düştüğünü söyledi.
 
DEMİRYOLU RANTIN YOLU OLDU
 
AKP’nin yap- işlet- devret projelerine de değinen Akar, Demiryolundan örnek vererek, Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu hattın da yine Cengiz İnşaatın olduğunu ancak Kamu İhale Kanununun arkasından dolanarak maliyet ağırlığı yüzde 12 ve 87 Milyon TL  olan güzergah, menfez ve istasyon işlerine 517 Milyon teklif verdiğini yaklaşık maliyeti 627 Milyon TL olan tünel, elektrikasyon sitemleri ve sinyalizasyon gibi kalemler için de 31 Milyon teklifle ihaleyi aldıklarını söyledi.
 
Akar, Sayıştay raporlarında da belirtilen ihaleye ilişkin, yapım işinde bakıyoruz sadece menfez, istasyon gibi işler yapılmış, daha sonra ne olmuş asıl iş olan elektrifikasyon, sinyalizasyon işleri yapılmadan projenin yüzde 33’lük kısmı tamamlanmış. Yapım maliyeti 258 Milyon TL olan işler için Firmaya 658 Milyon TL’lik ödeme yapılmış. Karayollarında Hazineye yüklenen yükler yetmemiş bir Demiryolların da yine bu kişilere 5’li çetelere rantın yolu açılmış’ dedi.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.